ستاری مطرح كرد:

تهران جزو ۵۰ منطقه برتر علم و فناوری در جهان است

تهران جزو ۵۰ منطقه برتر علم و فناوری در جهان است

دانشگاه فارسی: معاون علمی و فناوری رئیس جمهور اظهار داشت: تهران جزو ۵۰ منطقه برتر علم و فناوری در جهان است و می تواند ضمن پرورش ذهن های خلاق دانشجویان، زمینه ساز تحول اقتصادی شود.



به گزارش دانشگاه فارسی به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری سورنا ستاری در اولین جشنواره پژوهشگران جوان اقتصاد ایران، با اشاره به ارتقای جایگاه كشور در شاخص های نوآوری اظهار داشت: طبق گزارش وضعیت جمهوری اسلامی ایران برپایه شاخص جهانی نوآوری (Gii)، سال ۲۰۱۳ در رتبه ۱۱۳ جهان قرار داشتیم، در حالیكه جایگاه ایران در سال ۲۰۱۸ با رشدی قابل توجه، به رتبه ۶۵ ارتقا یافته است.
توانمندی در نیروی انسانی و ضعف در زیرساخت ها
به گفته معاون علمی و فناوری، با بیان این كه شاخص نوآوری كه بر دو مبنای مؤلفه های ورودی نوآوری و خروجی نوآوری سنجیده می شود، اظهار داشت: كشورمان در مولفه های ورودی نوآوری شامل نهادها، زیر ساخت ها، پیچیدگی بازار و پیچیدگی كسب و كار جایگاه چندان درخور توجهی ندارد اما در سرمایه انسانی و تحقیقات و هم مولفه های خروجی ها مانند برون دادهای خلاقانه و برون دادهای دانش و فناوری دارای رتبه های خوبی است.
ستاری، با بیان این كه ضعف در زیرساخت ها یا یچیدگی بازار نشان داده است باآنكه نیروی انسانی و خروجی خلاقانه ای تولید می نماییم اما زیرساخت مساعدی برای بهره مندی از آن نداریم، اظهار نمود: به واسطه اقتصاد مبتنی بر منابع زیرزمینی، دولت در تمامی بخش ها حضور دارد و اصلاح این مورد به ارتقای فرهنگ عمومی، وجود زیست بوم مساعد كارآفرینی و نوآوری و همینطور گذار از اقتصاد نفتی به اقتصاد دانش بنیان بستگی دارد.
تهران در بین ۵۰ شهر برتر علم، فناوری و نوآوری
رئیس بنیاد ملی نخبگان، با اشاره به رتبه مطلوب ایران در خروجی نیروی انسانی، دانش و فناوری در مقابل رتبه پایین در بعضی دیگر از شاخص های جهانی اظهار داشت: تهران جزو ۵۰ منطقه برتر علم و فناوری در جهان است و بهترین ظرفیتی است كه می تواند ضمن پرورش ذهن های خلاق دانشجویان، زمینه ساز تحول اقتصادی شود.
ستاری با بیان این كه آینده پایتخت در دستان نوآوری است، اضافه كرد: با وجود دانشگاه های توانمند در این شهر، تمامی زیرساخت های لازم در تهران برای شكل گیری یك شهر خلاق و هوشمند همچون نیروی انسانی جوان و تحصیل كرده فراهم است اما باید با ارتقای وضعیت نهادها، زیرساخت ها، بازار و تمامی سازوكارهایی كه نوآوری و خلاقیت را سلب می كنند زمینه تحول فراهم گردد.

1397/04/26
14:19:12
5.0 / 5
4379
تگهای خبر: دانشجو , علمی , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳
دانشگاه فارسی

دانشگاه فارسی

آموزش از راه دور

unifarsi.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دانشگاه فارسی محفوظ است