خرید بهتر با ارزیابی هدهای جدید چاپگر دیجیتال چاپ منسوجات

خرید بهتر با ارزیابی هدهای جدید چاپگر دیجیتال چاپ منسوجات

پژوهشگران دانشگاه صنعتی امیركبیر موفق به ارزیابی فنی هدهای چاپگر دیجیتال چاپ منسوجات شدند كه این مبادرت به شناسایی نیاز این بخش و انتخاب بهتر برای خرید این چاپگرها در این صنعت كمك می نماید.


به گزارش روز چهارشنبه دانشگاه صنعتی امیرکبیر، سمیرا موحدی فارغ التحصیل این دانشگاه و مجری طرح «ارزیابی فنی هدهای جدید چاپگرهای دیجیتال چاپ منسوجات با بهره گیری از پروسه تحلیل سلسله مراتبی» اظهار داشت: این طرح با هدف اولویت بندی معیارهای فنی هدهای چاپگر دیجیتال منسوجات برای شناسایی نیاز این بخش، اجرائی شده است.
وی اضافه کرد: انتخاب هدهای جدید ارائه شده در بازار جهانی و ورود به بازار ایران از دیگر اهداف اجرائی شدن این طرح بشمار می رود.
این محقق با بیان این که هد، مهم ترین قطعه یک ماشین چاپگر دیجیتال است که خاصیت ها، سرعت و کیفیت چاپ را تعیین می کند، اظهار داشت: اجرای این طرح می تواند تا حدودی از نظر معرفی و بررسی خاصیت های چند نمونه از هدهای جدید و به روز دنیا و شناخت اولویت های موردنظر صنعتگران در انتخاب آنها، موثر باشد.
موحدی به پروسه اجرای پروژه اشاره و عنوان کرد: در ابتدا چند نمونه از تازه ترین هدهای ارائه شده در بازار روز دنیا توسط بهترین کمپانی های تولیدکننده ی آنها، شناسایی و با مطالعه فناوری آنها، خاصیت های فنی پراهمیت بررسی و بعنوان معیارهای تعیین کننده، مورد نظر قرار گرفت.
وی افزود: سپس بوسیله طراحی پرسشنامه و جمع آوری اطلاعات بر اساس مصاحبه با صنعتگران چاپ دیجیتال پارچه و استفاده از روش تصمیم گیری تحلیل سلسله مراتبی، معیاهای موجود، باتوجه به اولویت های موردنظر صنعتگران در انتخاب هد، رتبه بندی شدند. نهایتا اولویت بندی هدهای موجود بر طبق خاصیت ها و معیارهای بررسی شده، ارائه و بهترین گزینه از بین هدهای موجود، انتخاب و پیشنهاد شد.
فارغ التحصیل دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان این که تهیه دیتاشیت ها و اطلاعات فنی و تجاری هدها از شرکت های سازنده آنها در کشورهای خارجی از چالش های این طرح بود، بیان کرد: مخاطب این طرح، می تواند صنعت چاپ دیجیتال باشد.
موحدی اشاره کرد: از نتایج بررسی های این طرح می توان برای کمک به انتخاب بهتر هد چاپگر در صنعت اشاره نمود. همین طور بیان کرد: تا حالا از این روش برای اولویت بندی معیارهای فنی در صنعت چاپ دیجیتال استفاده نشده است.
وی اضافه کرد: در نهایت با تحلیل های انجام شده آماری و ریاضی و نتایج به دست آمده دراین زمینه، شرکت های مهندسی و بازرگانی واردکننده و فروشنده ی هدهای چاپگر دیجیتال، می توانند تا حدودی با نمونههایی از اولویت های خریداران این هدها، آشناتر شده و با شناسایی آنها، از بین گزینه های جدید موجود در بازار جهانی، بهترین هد متناسب با اولویت های مصرف کنندگان را وارد کرده و به خریداران خود، پیشنهاد دهند.
استاد راهنمای این پروژه دکتر محمدرضا بابائی عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر است.


1399/08/15
12:16:38
5.0 / 5
650
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
دانشگاه فارسی

دانشگاه فارسی

آموزش از راه دور

unifarsi.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دانشگاه فارسی محفوظ است