امروز ؛

طوفان خورشیدی به انگلیس و آمریكا برخورد می كند

طوفان خورشیدی به انگلیس و آمریكا برخورد می كند

دانشگاه فارسی: امروز طوفانی خورشیدی به بخش هایی از انگلیس و آمریكای شمالی برخورد می كند و در نتیجه این طوفان شفق قطبی در آسمان این كشورها قابل مشاهده می باشد.



به گزارش دانشگاه فارسی به نقل از دیلی میل، امروز یك طوفان خورشیدی به اتمسفر زمین برخورد می كند. دانشمندان اعلام نموده اند یك سوراخ بزرگ در كرونای خورشید بوجود آمده و شفق قطبی آن احیانا در بخشهای آمریكای شمالی و انگلیس قابل مشاهده باشد.
بادهای خورشیدی پرسرعتی در میدان مغناطیسی خورشید به وجود آمده و الان در فضا انتشار یافته اند. این بادها در تصاویر ماهواره ای به شكل یك منطقه سیاه بزرگ نشان داده می شوند. به هرحال این ذرات آبستن اكنون وارد منظومه شمسی شده اند و به اتمسفر زمین برخورد می كنند.
این ذرات آبستن مغناطیسی با خیلی از ماشین آلات موجود در مدار زمین و همینطور با سطح سیاره مانند سیستم های جی پی اس و سیگنال های رادیویی برخورد می كنند. همینطور این ذرات با تولید اختلال در میدان مغناطیسی زمین، هواپیماها را هم تهدید می كنند.
سازمان ملی اقیانوسی و جوی آمریكا در همین راستا هشداری برای طوفان خورشیدی «سطح G۲» صادر كرده است. طبق این اخطار شدت طوفان مذكور معمولی است.
یكی از نتایج جالب طوفان های خورشیدی، تولید شفق قطبی است كه از آمریكا و انگلیس قابل مشاهده می باشد.

1397/06/26
14:13:35
5.0 / 5
3883
تگهای خبر: تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
دانشگاه فارسی

دانشگاه فارسی

آموزش از راه دور

unifarsi.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دانشگاه فارسی محفوظ است