ركورد فضایی جدید؛

دانشجویان چینی ۲۰۰ روز در شرایط ماه زندگی كردند

دانشجویان چینی ۲۰۰ روز در شرایط ماه زندگی كردند

دانشگاه فارسی: ظاهرا دولت چین در زمینه اعزام فضانورد به كره ماه كاملا جدی است و اجرای یك برنامه آموزشی با حضور تعدادی دانشجو و زندگی ۲۰۰ روزه در شرایط شبیه سازی شده ماه این مساله را ثابت می كند.



به گزارش دانشگاه فارسی به نقل از دیجیتال ترندز، تعدادی دانشجوی چینی نزدیك به هفت ماه را در آزمایشگاه ماه در دانشگاه Beihang این كشور در شهر پكن گذراندند تا آمادگی لازم را برای زندگی واقعی در سطح این قمر زمین پیدا كنند.
چهار داوطلب یادشده شش ماه و نیم از عمر خویش را در كابین Yuegong-۱ كه ۱۶۰ متر مربع وسعت دارد، سپری كردند. پیش از ورود این چهار نفر به آزمایشگاه یادشده دو مرد و دو زن دیگر به مدت ۶۰ روز در آن حضور یافته و آزمایش هایی را انجام دادند.
این چهار نفر مقرر است با آخر حضور ۲۰۰ روزه ۴ دانشجوی قبلی مجددا به داخل این آزمایشگاه بازگردند و ۱۰۵ روز دیگر در آن زندگی كنند. این آزمایشگاه در سال ۲۰۱۴ راه اندازی شده و از آن زمان تاكنون به صورت مداوم مورد استفاده بوده است.
هدف از استفاده از این آزمایشگاه بررسی ثبات خود آن و همین طور شرایط روانی و سلامت داوطلبان است. در خلال دوره استفاده ۲۰۰ روزه یك مورد قطع برق ناخواسته هم رخ داد كه پس از مدتی رفع شد.
این آزمایشگاه دارای كابین های خواب، اتاق مشترك، اتاق پرورش حیوانات و اتاق ویژه دفع زباله است كه در آن برخی زباله ها و به خصوص پسماندهای انسانی برای رشد سبزی و دیگر محصولات غذایی به كار می رود.
چین میلیاردها دلار در زمینه اعزام فضانورد به ماه سرمایه گزاری نموده و امیدوار است تا سال ۲۰۲۲ این هدف خویش را محقق كند.

1396/11/10
16:41:30
5.0 / 5
4071
تگهای خبر: دانشجو
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
دانشگاه فارسی

دانشگاه فارسی

آموزش از راه دور

unifarsi.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دانشگاه فارسی محفوظ است