رییس دانشگاه اصفهان:

دانشگاه ها باید دانشجویان را به مهارت های اشتغال پذیری مجهز کنند

دانشگاه ها باید دانشجویان را به مهارت های اشتغال پذیری مجهز کنند

رئیس دانشگاه اصفهان اظهار داشت: برنامه درسی دانشگاه ها باید بگونه ای تدوین شود که دانشجویان علاوه بر فراگیری مباحث تخصصی به مهارت های اشتغال پذیری هم مجهز شوند.


به گزارش دانشگاه فارسی به نقل از خبرگزاری ایرنا، هوشنگ طالبی روز سه شنبه در مراسم شروع به کار دومین همایش ملی « برنامه درسی و اشتغال» که به میزبانی دانشگاه اصفهان و از راه فضای مجازی برگزار شد، اضافه کرد: دانش آموخته دانشگاهی با شاخصهای بالای اشتغال پذیری بعنوان نیروی کار برای جامعه و اقتصاد کشور بشمار می آید بنابراین نقش دانشگاه ها در اشتغال پذیری دانشجویان از اهمیت بسزایی برخوردار می باشد.
وی تاکید کرد: دانشگاه ها نباید برنامه های آموزشی خویش را فقط به درس های اختصاصی محدود کنند بلکه لازم است دانشجویان را به آموزه های اشتغال پذیری مجهز کنند تا آنها بعد از دانش آموختگی، فرد مفیدی برای جامعه باشند و نقش فعالی ایفا کنند.
رییس دانشگاه اصفهان ضمن اشاره به این که دانش آموخته دانشگاهی که مهارت های اشتغال پذیری را کسب کرده باشد دارای قدرت شناسایی مسئله، حل مسئله و سازمان دهی آن است، اظهار داشت: برنامه درسی یکی از ابزارهای مهم برای اشتغال پذیری دانشجویان است بنابراین دانشگاه های کشور باید در جهت تدوین سرفصل های درسی برای تقویت مهارت اشتغال پذیری در کنار آموزش درس های تخصصی، اقدام نمایند.
طالبی برگزاری این همایش را مقدمه ای برای اقدام دانشگاه ها در این حوزه دانست و افزود: همینطور لازم است این باور در میان مدیران، برنامه ریزان و سیاست گذاران ما ایجاد شود و ضرورت کسب مهارت اشتغال پذیری دانشجویان در دانشگاه ها را بپذیرند تا بتوانند برنامه های متناسب با آنرا پیاده کنند.
وی آموزش استادان دانشگاه را برای آماده سازی آنها جهت پیاده سازی برنامه های درسی جدید باهدف افزایش مهارت اشتغال پذیری دانشجویان ضروری دانست و عنوان کرد: دانشگاه اصفهان آمادگی خویش را برای اقدام در این راه اعلام می کند.
دبیر علمی دومین همایش " برنامه درسی و اشتغال هم در این مراسم اظهار داشت: برنامه درسی به منزله قلب نظام آموزشی حائز مرتبه بالایی است و باید به پرورش فضیلت هایی مانند خداباوری، صداقت، دقت، خلوص و مهارت های اشتغال پذیری منجر شود.
محمدرضا نیلی اضافه کرد: این همایش باهدف توجه به تحول در برنامه درسی آموزش عالی کشور در جهت اشتغال پذیری دانشجویان در چهار نیمروز در ۲ هفته متوالی برگزار می گردد.
نیلی عنوان کرد: در این همایش، ۹ سخنرانی علمی، ۶ مقاله منتخب و سه نشست تخصصی برگزار می گردد که چهار تن از سخنرانان از خارج کشور ازجمله از استرالیا و ایرلند هستند.
پروفسور پیتر مک ایلوین از استرالیا هم در این رویداد علمی در سخنرانی خود با مبحث همسویی خدمات شغلی و آموزش عالی در استرالیا به حمایت اجتماعی در جهت اشتغال پذیری دانشجویان تاکید کرد و اظهار داشت: ما هنوز متخصصان چندانی درزمینهٔ رشد مسیر شغلی دانشجویان نداریم که باید برای حل آن برنامه ریزی شود.
به گفته وی، تحقیقات انجام شده در استرالیا نشان داده است برنامه های درسی تدوین شده در جهت مسیر شغلی و مشاوره ها، اثربخشی زیادی در اشتغال پذیری دانشجویان داشته است.
دومین همایش ملی برنامه درسی و اشتغال باهدف بررسی نقش برنامه ­های درسی در اشتغال پذیری دانشجویان، رسالت دانشگاه ها در اشتغال پذیری، آشنایی باتجربه های جهانی در این حوزه و کاربرد آموزه های دانشگاهی در دنیای کسب و کار شروع شد.
این رویداد علمی از ۱۸ تا ۱۹ و از ۲۵ تا ۲۶ آبان برگزار می شود.
ا



1400/08/18
21:42:37
5.0 / 5
456
تگهای خبر: آموزش , خدمات , دانشجو , دانشجویان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
دانشگاه فارسی

دانشگاه فارسی

آموزش از راه دور

unifarsi.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دانشگاه فارسی محفوظ است