رئیس مركز مشاوره دانشگاه تهران تأكید كرد:
ضرورت توسعه رفتارهای خود مراقبتی در دانشجویان
رییس مرکز مشاوره دانشگاه تهران اظهار داشت: توسعه رفتارهای خود مراقبتی در دانشجویان در ارتباط با دخانیات همچون وظایف مهم مراکز آموزش عالی است.
به گزارش دانشگاه فارسی به نقل از مهر، حمید پیروی بامداد امروز در نشست تخصصی دانشگاه بدون دخانیات که به مناسبت روز جهانی بدون دخانیات بصورت مجازی و حضوری در دانشگاه تهران انجام شد با اشاره به روز جهانی دخانیات اظهار داشت: اعلام روز جهانی دخانیات توسط سازمان جهانی بهداشت (WHO) با هدف جلب توجه همگانی به مضرات و خطرات استفاده از دخانیات است.
وی افزود: از همین رو، در ایران نیز همگام با دیگر کشورها این روز پاس داشته شده و همه سازمان ها همچون مراکز آموزش عالی برای برنامه ریزی در جهت محیطی عاری از دخانیات فراخوانده می شوند.
رئیس مرکز مشاوره دانشگاه تهران اظهار داشت: بدین سبب لازم است با تاکید بر اهمیت مساله دخانیات در جمعیت دانشجویی، پاسداشت چنین روزی در اولویت قرار گرفته و سیاست گذاری در جهت پیوستن مراکز آموزش عالی به «دانشگاه های بدون دخانیات» مورد تاکید جدی قرار گیرد.
وی افزود: دخانیات همچون موضوعات مرتبط به حوزه سلامت است، از همین رو لزوم سیاست گذاری و برنامه ریزی در جهت توسعه دانشگاه بدون دخانیات و اشتراک تجربه و دانش دانشگاه ها در این خصوص همچون ماموریت های مراکز آموزش عالی است که در جهت حفظ سلامت دانشجویان تلاش کنند.
پیروی افزود: بعنوان نمونه دانشگاه تهران در جهت همگامی با سومین برنامه راهبردی خود (۱۳۹۶-۱۴۰۰) در خصوص ایجاد محیط سالم در دانشگاه، حفظ محیط زیست و حرکت به سمت دانشگاه سبز، خط مشی «دانشگاه بدون دخانیات» را در ۲۷ خرداد ۹۸ تصویب کرد.
رئیس مرکز مشاوره دانشگاه تهران اضافه کرد: برنامه ریزی در حوزه هایی مانند سلامت همچون مسئولیت های اجتماعی مراکز آموزش عالی و در زمره تأثیر گذاری اجتماعی آنها محسوب می شود، تا نقش مرجعیت خویش را در گسترش فرهنگ خود مراقبتی حفظ کنند از همین رو دانشگاه های مطرح بین المللی مانند دانشگاه امپریال کالج لندن، دانشگاه هاروارد و … فرهنگ «محیطی بدون دخانیات» را در فضاهای آموزشی خود گسترش داده اند.
وی افزود: امروزه وظایف آموزش عالی فراتر از مرزهای فقط آموزشی رفته و آماده سازی جمعیت دانشجویی برای یک زندگی سلامت بخش، پویا و هدفمند قسمتی از رسالت دانشگاه ها شده است، پس توجه به مطالبی مانند توسعه رفتارهای خود مراقبتی در دانشجویان در ارتباط با دخانیات همچون وظایف مهم مراکز آموزش عالی است.
پیروی اضافه کرد: بدین سبب لزوم همگامی مراکز آموزشی عالی در پیوستن به «دانشگاه بدون دخانیات» می تواند زمینه را برای بسط هنجارهای رفتاری سلامت بخش در دانشگاه ها فراهم آورد، چون رسیدن به این هدف جز حرکت های جمعی، همبستگی اجتماعی و رویه های واحد حاصل نخواهد شد.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب