مدیر مركز مشاوره دانشگاه اعلام كرد:

نتایج اجرای طرح پایش سلامت برای ۲ هزار دانشجوی دانشگاه علامه

نتایج اجرای طرح پایش سلامت برای ۲ هزار دانشجوی دانشگاه علامه

دانشگاه فارسی: مدیر مرکز مشاوره دانشگاه علامه نتایج اجرای طرح پایش سلامت روان برای بیش از 2 هزار نودانشجوی دانشگاه را اعلام نمود.



کیومرث فرح بخش در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه طرح پایش و غربالگری دانشجویان حدود ۳ سال است که اجرائی می شود، اظهار نمود: در سالهای قبل این طرح به صورت حضوری برگزار می شد اما امسال به سبب شرایط کرونا این طرح به صورت مجازی و در مرحله اول برای نو دانشجویان دانشگاه علامه اجرا شد.
مدیر مرکز مشاوره و بهداشت روان دانشگاه علامه طباطبایی اضافه کرد: امسال ۳۵۰۰ نو دانشجو در دانشگاه داشتیم که این طرح تا این لحظه برای ۲ هزار و ۲۰۰ نفر اجرائی شده و همچنان ادامه خواهد داشت. دانشجویان فوق لیسانس رشته مشاوره که از قبل آموزش های لازم را دیده اند، بوسیله تماس تلفنی با دانشجویان در جریان آخرین وضعیت زندگی در جهات مختلف اقتصادی، اجتماعی، تحصیلی و… قرار گرفتند.
وی هدف اصلی از طرح پایش و غربالگری را ارائه خدمات حمایتی و مشاوره ای به دانشجویان عنوان نمود و اظهار داشت: با معاینه روانشناختی مشخص شد که برخی دانشجویان نیاز به درمان و معرفی به روانپزشک دارند.
فرح بخش ضمن بیان این مطلب که برای دانشجویانی که از نظر روحی روانی مشکل داشتند، پرونده تشکیل شده است، اضافه کرد: این دانشجویان بلافاصله به متخصص معرفی می گردند. برای ما مهم نیست که چه تعداد از دانشجویان چند درصد افسردگی و یا مشکل مالی دارند، بلکه مهم این است که اقدامات علمی و عملی صورت گیرد.
مدیر مرکز مشاوره و بهداشت روان دانشگاه علامه طباطبایی اشاره کرد: همین طور دانشجویانی که با مشکل مالی مواجه باشند، دانشگاه حتما حمایت خواهدنمود.
وی به ارائه آماری از نتایج طرح پایش سلامت اشاره نمود و اظهار داشت: آنطور که دانشجویان اعلام نموده اند، از ۲ هزار و ۲۰۰ دانشجو، نزدیک به ۴۳ نفر نیازمند حمایت مالی بودند که پرونده ویژه ای برای آنها تشکیل شد. تعداد ۹۰ نفر شرایط روحی روانی خاصی داشتند؛ مثلاً استرس دوران کنکور همچنان در درون آنها باقی مانده بود و بعد از گذراندن این دوره، وارد دانشگاه با حجم انبوهی از درس مواجه گشتند و نسبت به آن احساسات منفی داشتند. برای این دانشجویان قرار شد مشاوره های مورد نیاز ارائه شود.
فرح بخش اضافه کرد: ۱۰-۱۵ نفر از دانشجویان نیاز به خدمات روانپزشکی داشتند که به روانپزشک ارجاع داده شدند. البته نیاز نیست دانشجویان در استان های مختلف حتما به تهران بیایند، بلکه به آنها اعلام کردیم می توانند به پزشک شهر خود مراجعه کنند و هزینه لازم را مرکز مشاوره پرداخت خواهدنمود. یا اینکه به صورت تلفنی هر هفته با روانپزشکان حاضر در مرکز مشاوره دانشگاه تماس بگیرند و داروی مورد نیاز برای آنها تجویز شود.
مدیر مرکز مشاوره و بهداشت روان دانشگاه علامه طباطبایی افزود: ۱۵ نفر از دانشجویان درگیر روابط عاطفی بودند که به جهت آن گرفتار بحرانی هایی شده بودند و تحت مشاوره قرار گرفتند. حدود ۱۴ مورد کسانی بودند که به سبب فوت پدر یا مادر به سبب ابتلاء به کرونا در وضعیت سوگ قرار داشتند و خدمات لازم مشاوره ای به آنها ارائه شد.


منبع:

1399/11/06
14:30:19
0.0 / 5
497
تگهای خبر: آموزش , پزشك , تحصیل , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۲
دانشگاه فارسی

دانشگاه فارسی

آموزش از راه دور

unifarsi.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دانشگاه فارسی محفوظ است