رئیس سازمان دانشجویان اعلام كرد؛
جبران عقب ماندگی دروس عملی در ترم آینده
رئیس سازمان امور دانشجویان اظهار داشت: امیدواریم ترم آینده حضور دانشجویان برای دفاع از رساله، دروس عملی و آزمایشگاهی بیشتر شده و عقب ماندگی دانشجویان در دروس عملی تا حدی جبران شود.
به گزارش دانشگاه فارسی به نقل از مهر، مراسم افتتاحیه نخستین کنگره ملی دانشگاه و کووید ۱۹ با حضور مجتبی صدیقی، رئیس سازمان امور دانشجویان و معاون وزیر علوم و جمعی دیگر از مسؤلان دانشگاهی در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.
صدیقی اظهار داشت: این کنگره یکی از اقدامات متنوع مرکز مشاوره در روزهای همه گیری ویروس کروناست که نشان دهنده فعالیتهای خوب مراکز مشاوره در زمان اپیدمی است.
وی اضافه کرد: استرس و اضطراب و بحث های روحی و روانی دانشجویان یکی از مهم ترین عوارض ناشی از دوران کرونا بود که دانشگاه ها توانستند از راه مراکز مشاوره تا حدودی این موارد را مدیریت کنند. اضطراب، افسردگی، خود بیمار انگاری، رفتارهای وسواسی افراطی از صدمه های روانی کرونا بود که در ابتدای شیوع این بیماری در دانشجویان دیده می شد.
رئیس سازمان امور دانشجویان با اشاره به اینکه اضطراب ناشی از بیماری کرونا غیر از اثرات جسمانی سبب اختلال در فعالیتهای روانی می شود، تصریح کرد: اختلالات روانی سبب کاهش انگیزه دانشجویان در زمان درس خواندن می شود و ماندن در منزل و نداشتن برنامه ریزی مناسب به منظور پر کردن اوقات فراغت از چالش های جدی پیش روی ما در دوران کروناست.
وی خاطرنشان کرد: ویروس کرونا سرمایه خوبی در حوزه آموزش مجازی ایجاد کرد و در نیم سالجاری کمتر با مشکلات ناشی از آموزش مجازی رو به رو بودیم، البته خود آموزش مجازی به تنهایی دارای مشکلاتی از قبیل سلامت امتحانات و ارزیابی دانشجویان در همه جای دنیاست که نباید از آن غافل شد، در دوران کرونا حدود ۵.۳ درصد دانشجویان کشور به کرونا مبتلا شده اند.
رئیس سازمان امور دانشجویان تصریح کرد: زندگی اجتماعی دانشجویی یکی از ارکان اجتماعی تربیت جمعیت دانشجویی است که متأسفانه ویروس کرونا سبب شد تا یک سال از عمر دانشجویان کارشناسی در خانه سپری شود و ما امیدواریم هرچه سریعتر دانشگاه ها بازگشایی شوند، چون که به هیچ عنوان علاقه نداریم افرادی که از دبیرستان وارد دانشگاه شده و با آموزش مجازی رو به رو شده اند همانند افراد دبیرستانی از دانشگاه بیرون بروند، بلکه آنان باید در محیط دانشگاه به صورت حضوری تربیت ببینند و آموزش مجازی به تنهایی در تربیت دانشجویان کفایت نمی کند.
صدیقی اظهار داشت: آغاز ترم آینده همانند ترم گذشته از جهت حضور دانشجویان هیچ فرقی نخواهد کرد و آموزش ها به شیوه غیر حضوری ادامه پیدا می کند، امیدوار هستیم حداقل حضور دانشجویان برای دفاع از رساله ها و واحدهای آزمایشگاهی و عملی در ترم آینده بیشتر شود و ترم آینده مقداری عقب ماندگی دانشجویان برای واحدهای عملی، کارگاهی و رساله دانشجویان تحصیلات تکمیلی جبران شود.
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب