در جهاد دانشگاهی صورت می گیرد؛

برگزاری 30 رویداد علمی و دانشجویی برای بزرگداشت سردار سلیمانی

برگزاری 30 رویداد علمی و دانشجویی برای بزرگداشت سردار سلیمانی

دانشگاه فارسی: سرپرست سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی از برگزاری 30 رویداد و برنامه علمی و دانشجویی در بزرگداشت سردار سلیمانی آگاهی داد.



به گزارش دانشگاه فارسی به نقل از مهر، مهدی عباسی در نشست رویداد ملی دانشجویی سردار سلیمانی با تاکید بر اینکه شهید سلیمانی یک چهره بین المللی است، اظهار داشت: سازمان دانشجویان یکی از مهم ترین وظایف خودرا بزرگداشت مفاخر ملی و دینی ایران می داند که در امتداد عمل به این رسالت نیز مبادرت به برگزاری رویداد ملی دانشجویی بزرگداشت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بعنوان یکی از مفاخر ماندگار و سرداران ملی در تاریخ ایران کرده است.
وی با بیان ضرورت شناخت علمی دقیق از ابعاد مختلف زندگی شخصی و حرفه ای و شیوه های مدیریت سردار سلیمانی اظهار داشت: تبیین مکتب شهید سلیمانی و سیره عملی ایشان نیازمند کار دقیق علمی است تا بتوانیم الگوی خوبی به دانشجویان معرفی نماییم.
وی افزود: نباید سردار سلیمانی را فقط به اقدامات و رشادت های ایشان در جبهه مقاومت محدود کرد، بلکه باید با اجرای برنامه های علمی و فرهنگی در بین دانشجویان به شناساندن ابعاد گوناگون شخصیتی این شهید بزرگوار پرداخت.
سرپرست سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی اضافه کرد: در این سازمان، برنامه هایی بمنظور تبیین و یادآوری جایگاه این سردار بزرگ برنامه ریزی شده است که دراین زمینه می توان به همایش علمی-دانشجویی؛ همایش علمی- پژوهشی و فراخوان آثار هنری، ادبی و چندرسانه ای اشاره نمود.
وی اضافه کرد: نقش آفرینی بین المللی جمهوری اسلامی ایران، جایگاه شهید سلیمانی در تحولات منطقه و نتایج شهادت سردار سلیمانی همچون محورهای همایش علمی- دانشجویی است.
به گفته عباسی، اجرای ۳۰ برنامه در شعب سازمان دانشجویان در استانها از سیزدهم دی ماه آغاز خواهد شد و ۱۳ دی ماه به صورتی شروع رسمی رویداد ملی و دانشجویی سردار سلیمانی است و تا ایام دهه فجر ادامه دارد.
وی ضمن تاکید بر دانشجویی بودن این رویداد اظهار داشت: به سبب اینکه این رویداد اساسا یک رویداد دانشجویی است، نخستین برنامه در این چارچوب نیز همایش علمی و دانشجویی خواهد بود که در قالب آن، در سالگرد شهادت این شهید بزرگوار، دانشجویان به ارائه مقالات علمی خود خواهند پرداخت.
سرپرست سازمان دانشجویان با اعلان اینکه مهلت ارسال مقالات تا ۸ دی ماه است، گفت: با توجه به این که معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی سامانه ای را طراحی نموده، دانشجویان می توانند آثار خودرا بوسیله این سایت ارسال نمایند و مهلت ارسال آثار هنری تا اختتام دی ماه است.
عیسی علیزاده معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی نیز اضافه کرد: سال قبل با شهادت سردار سلیمانی به این نتیجه رسیدیم که جامعه دانشگاهی می تواند به خوبی شخصیت سردار شهید را به تصویر بکشد.
وی افزود: هدف ما معرفی صحیح و درست شخصیت سردار سلیمانی با بهره گیری از فضای ادبی است که دانشجویان می توانند در آن نقش موثری داشته باشند.
علیزاده عنوان کرد: در این رویداد ملی اساتید داخلی و بین المللی بوسیله فضای مجازی شرکت می کنند و اگر معرفی درستی از شخصیت سردار سلیمانی داشته باشیم می توان او را بعنوان الگوی دینی و ایرانی به جهان نشان داد.


منبع:

1399/10/09
12:24:37
5.0 / 5
475
تگهای خبر: اساتید , دانشجو , دانشجویان , دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱
دانشگاه فارسی

دانشگاه فارسی

آموزش از راه دور

unifarsi.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دانشگاه فارسی محفوظ است