خرید بهتر با ارزیابی هدهای جدید چاپگر دیجیتال چاپ منسوجات

خرید بهتر با ارزیابی هدهای جدید چاپگر دیجیتال چاپ منسوجات

محققان دانشگاه صنعتی امیركبیر موفق به ارزیابی فنی هدهای چاپگر دیجیتال چاپ منسوجات شدند كه این مبادرت به شناسایی نیاز این بخش و انتخاب بهتر برای خرید این چاپگرها در این صنعت كمك می نماید.


به گزارش روز چهارشنبه دانشگاه صنعتی امیرکبیر، سمیرا موحدی فارغ التحصیل این دانشگاه و مجری طرح «ارزیابی فنی هدهای جدید چاپگرهای دیجیتال چاپ منسوجات با استفاده از فرآیند تحلیل سلسله مراتبی» اظهار داشت: این طرح با هدف اولویت بندی معیارهای فنی هدهای چاپگر دیجیتال منسوجات برای شناسایی نیاز این بخش، اجرایی شده است.
وی اضافه کرد: انتخاب هدهای جدید عرضه شده در بازار جهانی و ورود به بازار ایران از دیگر اهداف اجرایی شدن این طرح به حساب می آید.
این محقق با بیان اینکه هد، مهم ترین قطعه یک ماشین چاپگر دیجیتال است که خصوصیت ها، سرعت و کیفیت چاپ را تعیین می کند، اظهار داشت: اجرای این طرح می تواند تا حدودی از نظر معرفی و بررسی خصوصیت های چند نمونه از هدهای جدید و به روز دنیا و شناخت اولویت های موردنظر صنعتگران در انتخاب آنها، موثر باشد.
موحدی به فرآیند اجرای پروژه اشاره و اظهار داشت: در ابتدا چند نمونه از جدید ترین هدهای عرضه شده در بازار روز دنیا توسط بهترین کمپانی های تولیدکننده ی آنها، شناسایی و با مطالعه فناوری آنها، خصوصیت های فنی پراهمیت بررسی و بعنوان معیارهای تعیین کننده، مورد نظر قرار گرفت.
وی افزود: سپس از راه طراحی پرسشنامه و جمع آوری اطلاعات بر اساس مصاحبه با صنعتگران چاپ دیجیتال پارچه و استفاده از روش تصمیم گیری تحلیل سلسله مراتبی، معیاهای موجود، با عنایت به اولویت های موردنظر صنعتگران در انتخاب هد، رتبه بندی شدند. نهایتا اولویت بندی هدهای موجود برپایه خصوصیت ها و معیارهای بررسی شده، ارائه و بهترین گزینه از بین هدهای موجود، انتخاب و پیشنهاد شد.
فارغ التحصیل دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه تهیه دیتاشیت ها و اطلاعات فنی و تجاری هدها از شرکتهای سازنده آنها در کشورهای خارجی از چالش های این طرح بود، بیان نمود: مخاطب این طرح، می تواند صنعت چاپ دیجیتال باشد.
موحدی تصریح کرد: از نتایج بررسی های این طرح می توان برای کمک به انتخاب بهتر هد چاپگر در صنعت اشاره نمود. همینطور بیان نمود: تابحال از این روش برای اولویت بندی معیارهای فنی در صنعت چاپ دیجیتال استفاده نشده است.
وی اضافه کرد: در نهایت با تحلیل های انجام شده آماری و ریاضی و نتایج به دست آمده در این حوزه، شرکتهای مهندسی و بازرگانی واردکننده و فروشنده ی هدهای چاپگر دیجیتال، می توانند تا حدودی با نمونههایی از اولویت های خریداران این هدها، آشناتر شده و با شناسایی آنها، از بین گزینه های جدید موجود در بازار جهانی، بهترین هد متناسب با اولویت های مصرف کنندگان را وارد کرده و به خریداران خود، پیشنهاد دهند.
استاد راهنمای این پروژه دکتر محمدرضا بابائی عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر است.



منبع:

1399/08/22
20:13:08
5.0 / 5
422
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۵
دانشگاه فارسی

دانشگاه فارسی

آموزش از راه دور

unifarsi.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دانشگاه فارسی محفوظ است