نماینده مردم تهران در مجلس:
صنعت خودروسازی پتانسیل رفع بیكاری جوانان را دارد
به گزارش دانشگاه فارسی نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امروزه دیدگاه ما می توانیم در حوزه خودرو سازی نمایان شده است و صنعت خودروسازی پتانسیل اشتغال زایی در جهت رفع بیكاری جوانان را دارد.
احمد نادری در نشست خبری همایش جهش تولید علم و صنعت در بیانیه گام دوم انقلاب در دانشگاه علم و صنعت اظهار داشت: زمانی که از جهش تولید صحبت می نماییم، باید به امکانات بومی هم توجه داشته باشیم.
وی افزود: نگاه غربگرایانه می گوید ما نمی توانیم پیشرفت نماییم و این نگاه در مقابل گفتمان ما می توانیم که سردار سلیمانی پیشرو این گفتمان بود، قرار گرفته است.
نادری تصریح کرد: امروزه دیدگاه ما می توانیم در حوزه خودرو سازی نمایان شده است و صنعت خودرو سازی پتانسیل اشتغال زایی در جهت رفع بیکاری جوانان را دارد.
نماینده مجلس یازدهم عنوان کرد: از سال ۱۹۴۹ تا ۲۰۲۰ هیچ کشوری جرات حمله به مواضع و پایگاه نظامی آمریکا را نداشت، ولی سپاه توانست. ما توانستیم موشک نقطه زن با برد بالا و ماهواره تولید نماییم و به کمک آن به پایگاه عین الاسد آمریکا در عراق حمله موشکی انجام دهیم.
اتصال دانشگاه و صنعت لزوم است
نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی هم در ادامه خاطرنشان کرد: امروز در شرایط تحریمی اتصال بین دانشگاه و صنعت انتخاب نیست و یک لزوم است.
مهدی عسگری افزود: امروز لزوم دارد سامانه ای برای اتصال دانشگاهیان با صنعت طراحی نماییم تا به درستی مساله یابی شود و فاصله صنعت و دانشگاه کاهش پیدا کند.
وی خاطرنشان کرد: صنعت ما باید اتصال ارگانیک با مراکز دانشگاهی داشته باشد و کمیسیون صنایع و معادن این آمادگی را دارد تا جهش تولید محقق شود.
بسیاری از محصولات با بیشتر از ۹۰ درصد قطعات ایرانی تولید می شوند
سرپرست سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران(ایدرو) هم در این جلسه اظهار داشت: با توجه عمیق به رهنمودهای مقام معظم رهبری و نکات موجود در بحث اقتصاد مقاومتی و جهش تولید می توان با پیشرفته ترین کشورهای صنعتی رقابت کرد و آنها را پشت سر گذاشت.
امیر بیات با اشاره به اینکه یکی از خصوصیت های مهم کشورهای توسعه یافته ارتباط صنعت و دانشگاه است، خاطرنشان کرد: ارتباط صنعت با دانشگاه سبب ارتقای سطح علمی و عملی در دانشگاه ها و صنایع می شود.
سرپرست سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایدرو عنوان کرد: حالا کشور به جایگاهی رسیده است که خیلی از محصولات با بیشتر از ۹۰ درصد قطعات ایرانی تولید می شوند.
بیات اظهار داشت: نباید در صنعت سلیقه ای عمل کرد. چنین رفتاری باعث کاهش سرعت تولید ملی می شود.
وی افزود: سازمان گسترش و نوسازی در تلاش است تا ضمن برقراری تعامل لازم بین دانشگاه و صنعت قیمت تمام شده خودرو های ایرانی کاهش پیدا کند.
منبع: دانشگاه فارسی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب