همكاری 417 كانون همیار دانشجویی با مراكز مشاوره دانشجویی

همكاری 417 كانون همیار دانشجویی با مراكز مشاوره دانشجویی

به گزارش دانشگاه فارسی رئیس سازمان امور دانشجویان اظهار داشت: در جهت كمك به بهبود وضعیت روحی دانشجویان، ۴۱۵ كانون همیار دانشجویی با ۱۷ هزار عضو با مراكز مشاوره همكاری مستمر و موثری داشتند.



به گزارش دانشگاه فارسی به نقل از وزارت علوم، مجتبی صدیقی، در آیین پایانی کمپین دانشجویی «در خانه بمانیم» اعلام نمود: در روزهایی که فعالیتهای حضوری دانشگاه ها به علت شیوع کرونا کم رنگ شده بود، مراکز مشاوره دانشجویی دانشگاه ها در زمینه کاهش عوارض روحی و روانی این بیماری در بین دانشجویان، برنامه ریزی های مناسب و موثری انجام دادند.
وی با تشکر از حمایت های دکتر غلامی از فعالیتهای مراکز مشاوره دانشجویی و بابیان اینکه بیماری کووید ۱۹ به طور گسترده ای در سطح جهان شیوع پیدا کرده است، تصریح کرد: عوارض روحی و روانی این بیماری همچون اضطراب، افسردگی، وَسواس افراطی، خود بیماری انگاری و روان پریشی بعضاً بیشتر از آثار جَسمانی آن مشکل آفرین است که در این راستا مراکز مشاوره دانشجویی دانشگاه ها با درک شرایط دانشجویانی که در خانه های شان بودند و در جهت اصلاح و بهبود روحیه آنها اقدامات موثری انجام دادند.
رئیس سازمان امور دانشجویان اضافه کرد: یکی از این برنامه ها، مسابقه «ترم کرونایی» بود که در این برنامه حدود هزار اثر به دبیرخانه مربوطه ارسال شد، همینطور برگزاری کمپین «در خانه بمانیم» همچون اقدامات موثر مراکز مشاوره دانشجویی در کاهش صدمه های روحی و روانی دانشجویان از ویروس کرونا بوده است.
وی با اشاره به اینکه در خانه ماندن بعنوان یک چاره برای سالم بودن در دوران شیوع کرونا پیشنهاد شده است، اظهار داشت: این روش برکاتی به همراه دارد که علاوه بر سالم ماندن فرد و عدم مبتلا شدن به بیماری کرونا، دورهمی و صمیمیت بیشتر افراد خانواده را به دنبال دارد، از طرفی هم طولانی بودن آن امکان دارد مواردی همچون بروز تفاوت سلیقه های افراد خانواده و کمبود امکانات اوقات فراغت برای آنها مشکل آفرین باشد.
صدیقی با اشاره به اینکه دانشجویان معمولاً به دوستان و همکلاسی های خود اطمینان بیشتری دارند، اظهار داشت: در جهت کمک به بهبود وضعیت روحی دانشجویان، ۴۱۵ کانون همیار دانشجویی با ۱۷ هزار عضو، با مراکز مشاوره همکاری مستمر و موثری داشتند و کمک های شایانی انجام دادند.
وی با اشاره به اینکه الان همه دانشگاه های کشور مراکز بهداشت و مشاوره دانشجویی فعالیت دارند، اظهار داشت: باید توجه داشت که کار تمام نشده و با عنایت به سیرصعودی مبتلایان به این بیماری در ایام اخیر، باید بیشتر تلاش نماییم و مراکز مشاوره دانشجویی، مراقبت ها و مشاوره های برخط خویش را بالا برند.
رئیس سازمان امور دانشجویان با تاکید بر ایجاد تنوع و نشاط بیشتر در مجموعه برنامه های دانشجویی حضوری و غیرحضوری و تبلیغات بموقع و فراگیر در این خصوص برای حفظ مجموعه دانشجویی کشور از صدمه هایی همچون بیماری کرونا، از مجموعه مدیران و دست اندرکاران مشاوره دانشجویی دانشگاه ها قدردانی کرد.


منبع:

1399/04/13
22:59:41
5.0 / 5
1927
تگهای خبر: برند , دانشجو , دانشجویان , دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۲
دانشگاه فارسی

دانشگاه فارسی

آموزش از راه دور

unifarsi.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دانشگاه فارسی محفوظ است