رئیس دانشگاه خبر داد:

سهم دانشگاه پیام نور از وام صندوق رفاه افزایش یافت

سهم دانشگاه پیام نور از وام صندوق رفاه افزایش یافت

به گزارش دانشگاه فارسی رئیس دانشگاه پیام نور اظهار داشت: سهم وام صندوق رفاه دانشجویی برای دانشجویان دانشگاه پیام نور افزایش پیدا كرد.



به گزارش دانشگاه فارسی به نقل از مهر، دكتر محمدرضا زمانی رئیس دانشگاه پیام نور در شصت و پنجمین گردهمایی معاونان دانشجویی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی كشور اظهار داشت: از ۴۵۰ هزار دانشجوی مشغول به تحصیل در دانشگاه پیام نور، ۶ هزار دانشجو در مراكز بین الملل و ۱۲ هزار نفر نیز از دانشجویان شاهد و ایثارگر هستند.
وی از فعالیت ۹۸۵ انجمن علمی، ۳۱۵ نشریه دانشجویی در این دانشگاه آگاهی داد و اظهار داشت: ۲۸۰ مخترع در خانواده دانشگاه پیام نور ۹۳۰ اختراع را به ثبت رسانده اند.
رئیس دانشگاه پیام نور اشاره كرد: این دانشگاه افتخارات بسیاری را در المپیادهای علمی، فناوری نانو، مسابقات acm و میادین ورزشی كسب كرده است.
وی با اشاره به اینكه ۱۶۵۰ كانون فرهنگی هنری، ۲۹۵ كانون هلال احمر دانشجویی و ۲۱۰ مركز مشاوره دانشجویی در دانشگاه پیام نور سراسر كشور فعال می باشند، اظهار داشت: بستر كارآموزی برای دانشجویان در حال تحصیل دانشگاه پیام نور و كارآفرینی برای دانش آموختگان در دو برنامه مستقل و با هدف اشتغالزایی و تضمین شغل آینده جوانان فراهم گشته است.
زمانی اضافه كرد: دفاتر كانون عالی كارفرمایان كه تمامی صنوف كشور را پوشش دهی می كنند الان در ۳۱ مركز دانشگاه پیام نور در استانها فعال است و هر دانشجو برمبنای رشته و یا علاقه خود می تواند دوره كارآموزی را در صنف مربوطه گذرانده و تخصص لازم را كسب كند.
رئیس دانشگاه پیام نور با اشاره به تفاهمنامه این دانشگاه با معاونت توسعه روستایی اظهار داشت: این تفاهمنامه برمبنای پتانسیل و روند اشتغالزایی هر منطقه، دوره هایی را با همكاری مدیران كل توسعه روستایی برای دانش آموختگان دانشگاهی برگزار می نماید و دانش آموختگان بعد از ستاندن گواهی می توانند از وام ۱۰۰ میلیونی باكارمزد ۶ درصد برای اشتغال و كارآفرینی برخوردار شوند.
وی از برنامه دانشگاه پیام نور برای توسعه این دوره ها در سراسر كشور آگاهی داد و اضافه كرد: هم اكنون دوره های كارآفرینی در ۷ استان به صورت پایلوت شروع شده و برنامه این است كه بعد از تحلیل روند برگزاری دوره ها بتوانیم در سال آینده در سراسر كشور گسترش دهیم.
زمانی از اختصاص وام با كارمزد ۱.۴ درصد به كلیه دانشجویان برای پرداخت شهریه آگاهی داد و اظهار داشت: قسمتی از هزینه تحصیل در دانشگاه پیام نور در چارچوب شهریه از دانشجویان ستاندن می شود و دانشگاه برای دانشجویان این دانشگاه كه اغلب از قشر متوسط و محروم هستند، شرایطی را فراهم نموده كه برای پرداخت شهریه دغدغه ای نداشته باشند.
رئیس دانشگاه پیام نور بیان كرد: طبق تفاهمنامه هایی كه دانشگاه پیام نور با بانكهای مختلف امضا كرده، كل شهریه دانشجویان با یكبار مراجعه به بانك پرداخت می شود.
وی اشاره كرد: سهم وام صندوق رفاه دانشجویی نیز برای دانشجویان دانشگاه پیام نور افزایش یافته و بنیاد علوی نیز در مناطق محروم، سیل زده و زلزله زده در كنار دانشگاه قرار گرفته و با پرداخت تسهیلات دغدغه شهریه دانشجویان رفع می كند.


منبع:

1398/11/18
15:00:13
5.0 / 5
3722
تگهای خبر: آموزش , انجمن , تحصیل , جوانان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۲
دانشگاه فارسی

دانشگاه فارسی

آموزش از راه دور

unifarsi.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دانشگاه فارسی محفوظ است