در راستای تسهیل پذیرش دانشجوی خارجی؛

مصوبه پذیرش دانشجوی خارجی پژوهش محور به دانشگاه ها ابلاغ گردید

مصوبه پذیرش دانشجوی خارجی پژوهش محور به دانشگاه ها ابلاغ گردید

به گزارش دانشگاه فارسی معاون آموزشی وزیر علوم از اصلاح و ابلاغ مصوبه شورای گسترش آموزش عالی در زمینه پذیرش دانشجوی پژوهش محور خارجی در مقطع دكتری اطلاع داد كه به باعث آن پذیرش دانشجوی خارجی پژوهش محور تسهیل می شود.



علی خاكی صدیق در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین جلسه شورای گسترش آموزش عالی اظهار داشت: یكی از اولویت های وزارت علوم هم اكنون جذب دانشجوی خارجی است و یكی از بخش های مهم، جذب دانشجویان دكتری خارجی است.
وی افزود: پیش از این طی یك نامه به دانشگاه ها ابلاغ گردیده بود كه می توانند دانشجوی خارجی پژوهش محور در مقطع دكتری جذب كنند، این مصوبه، تا اندازه ای در جذب دانشجویان خارجی توسط دانشگاه ها تسهیل ایجاد می كرد چون دانشجویان می توانستند، درس های كمتری برگزیده و پروژه سنگین تری انجام بدهند.
معاون آموزشی وزارت علوم تصریح كرد: اما این مصوبه یك ایراد داشت كه اجرای آن در دانشگاه ها را متوقف كرده بود، برپایه این مصوبه دانشگاه ها برای جذب دانشجوی خارجی پژوهش محور در مقطع دكتری باید یك قرارداد صنعتی می داشتند، از طرفی هم دانشجویان خارجی قرارداد صنعتی نداشتند، در نتیجه این مصوبه متوقف شده بود.
وی اضافه كرد: ازاین رو دانشگاه ها از طرفی خواهان دانشجوی خارجی دكتری پژوهش محور بودند از سوی دیگر چون پروژه صنعتی نداشتند، نمی توانستند این دانشجویان را جذب كنند.
وی افزود: ازاین رو در آخرین جلسه شورای گسترش آموزش عالی مصوب شد، همین كه دانشجویان خارجی شهریه پرداز بوده و یا از سوی جایی بورس شوند، همان آورده مالی آنها محسوب شده و دیگر احتیاج به قرار داد صنعتی نیست، این مصوبه ای است كه به دانشگاه ها برای جذب دانشجوی دكتری پژوهش محور كمك می نماید.

1398/09/27
18:19:37
5.0 / 5
3853
تگهای خبر: آموزش , دانشجو , دانشجویان , دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۴
دانشگاه فارسی

دانشگاه فارسی

آموزش از راه دور

unifarsi.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دانشگاه فارسی محفوظ است