رئیس سازمان امور دانشجویان:

۲۷درصد دانشجویان به مشاوره نیاز دارند، تسهیلات جدید برای خوابگاه

۲۷درصد دانشجویان به مشاوره نیاز دارند، تسهیلات جدید برای خوابگاه

به گزارش دانشگاه فارسی رئیس سازمان امور دانشجویان اظهار داشت: حالا حدود ۲۷ درصد دانشجویان اعلام می كنند كه نیاز به مشاوره دارند. ازاین رو باید مراكز مشاوره در دسترس افراد باشند و خدمت رسانی كنند.



به گزارش دانشگاه فارسی به نقل از وزارت علوم، مجتبی صدیقی در پنجمین نشست مدیریت در آموزش عالی كه در محل این وزارتخانه برگزار شد، با اشاره به اینكه هم اكنون حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد مراجعان وزارت علوم مربوط به سازمان امور دانشجویان است، تصریح كرد: سازمان امور دانشجویان سیاست های وزارت علوم را دنبال می كند اما اختیارات خاص خویش را دارد.
وی با اشاره به اینكه حالا سه بخش صندوق رفاه دانشجویان، فدراسیون ورزش های دانشگاهی و پژوهشگاه تربیت بدنی وابسته به سازمان امور دانشجویان هستند، به كمیسیون موارد خاص در دانشگاه ها اشاره نمود و اضافه كرد: این كمیسیون برای موضوعات پیش بینی نشده بوده و سیاست كلی آن حفظ وضعیت آكادمیك دانشگاه ها است.
رئیس سازمان امور دانشجویان در ادامه در مورد شوراهای صنفی در دانشگاه ها اظهار داشت: این شوراها پل ارتباطی بین دانشجویان و مدیریت دانشگاه هستند و تاكید ما بر این است كه به منظور ایجاد تعامل مطلوب و مدیریت آن، آئین نامه های موجود در این زمینه مورد توجه قرار گیرند.
وی در ارتباط با شورای انضباطی هم اظهار داشت: موضوعات در این شورا دوطرفه است؛ به این صورت كه ما در مقابل تخلفاتی كه در دانشگاه ایجاد می شود بی تفاوت نیستیم و این حق دانشگاه است، از طرفی دانشجوی متخلف هم حق دفاع از خویش را دارد.
صدیقی با تاكید بر حفظ قوانین در شوراهای انضباطی اضافه كرد: كنترل دبیرخانه های این شورا بسیار مهم می باشد و باید مسائل انسانی و شأن دانشجو و دانشگاه حفظ شود.
معاون وزیر علوم در مورد برنامه های سازمان امور دانشجویان در حوزه تربیت بدنی مطرح كرد: در این زمینه هدف این است تا جای ممكن زیرساخت های لازم را فراهم نماییم. البته هم اكنون توان مالی در حد افزایش سرانه ها نیست.
وی با بیان اینكه اتاق های تندرستی داخل خوابگاه ها همچون مواردی است كه پیگیری شده، تصریح كرد: هم اكنون به علت تأثیرات مثبت ورزش بر دانشجویان بر پشتیبانی از برگزاری مسابقات ورزشی دانشجویی تاكید داریم.
رئیس سازمان امور دانشجویان اضافه كرد: یكی از سیاست های مهم وزارت علوم، جذب دانشجویان خارجی است چونكه معتقدیم این بهترین راه انتقال ارزش های انقلاب به جهان و كشورهای منطقه بوده كه خوشبختانه هم اكنون در این خصوص اقدامات مؤثری انجام شده است.
معاون وزیر علوم خاطرنشان كرد: همینطور تاكید جدی بر حوزه مشاوره دانشجویان داریم و هم اكنون مراكز مشاوره در تمامی دانشگاه ها فعال می باشند.
صدیقی با اشاره به اینكه از وضعیت روحی دانشجویان آگاه هستیم، اظهار داشت: حالا حدود ۲۷ درصد دانشجویان اعلام می كنند كه نیاز به مشاوره دارند؛ ازاین رو باید این مراكز در دسترس افراد باشند و خدمت رسانی كنند.
وی در ارتباط با وام های دانشجویی تصریح كرد: در این خصوص بنا داریم تا وام ها به صورت كامل پوشش داده شود. فقط وام شهریه با مسائلی مواجه می باشد كه به منظور بهبود این امر با یك بانك هم افزایی شده است.
رئیس سازمان امور دانشجویان به حوزه تغذیه هم اشاره نمود و اظهار داشت: یكی از روش ها برای ایجاد رضایت بیشتر در این زمینه، ایجاد رستوران های مكمل است كه به منظور تحقق این امر باید بخش خصوصی وارد دانشگاه ها شود و با تنوع بیشتر غذا را در اختیار دانشجویان قرار دهند.
صدیقی با اشاره به اینكه ایجاد آشپزخانه های صنعتی در دستور كار سازمان امور دانشجویان قرار دارد و تا دو سال آینده این طرح تكمیل می شود، ارتقا خوابگاه های دانشجویی را یكی دیگر از برنامه ها دانست و اظهار داشت: به منظور ساخت خوابگاه های جدید، از سال ۹۸ وام و تسهیلاتی برای مشاركت دانشگاه و صندوق رفاه پیش بینی شده است. امسال حدود ۲۵ دانشگاه درخواست ساخت خوابگاه جدید را داشتند كه اجازه دریافت وام به آنها داده شد.

1397/12/25
12:09:49
5.0 / 5
3908
تگهای خبر: آموزش , دانشجو , دانشجویان , دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
دانشگاه فارسی

دانشگاه فارسی

آموزش از راه دور

unifarsi.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دانشگاه فارسی محفوظ است