معاون دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی:

اسكان خوابگاهی دانشجویان تحصیلات تكمیلی در اولویت نیست

اسكان خوابگاهی دانشجویان تحصیلات تكمیلی در اولویت نیست

دانشگاه فارسی: معاون دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی با تاكید بر اولویت تامین خوابگاه برای دانشجویان كارشناسی و دكتری حرفه ای، اظهار داشت: عدم تعهد نسبت به عرضه خوابگاه به دانشجویان تحصیلات تكمیلی اعلام شده است.


به گزارش دانشگاه فارسی به نقل از وزارت بهداشت، دكتر مهدی كدخدازاده معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی درباره خوابگاه های این دانشگاه اظهار داشت: تامین خوابگاه برای دانشجویانی كه مشمول قوانین اسكان هستند، لزوم دارد. وی ادامه داد: به دلیل كمبود ظرفیت خوابگاهی، دانشجویانی كه مشمول قانون عرضه خوابگاه نیستند تنها در صورت وجود ظرفیت می توانند از ظرفیت های خوابگاهی استفاده كنند. معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی خاطرنشان كرد: با عنایت به اینكه طبق آئین نامه تامین خوابگاه برای دانشجویان كارشناسی و دكترای حرفه ای در اولویت است، بنابراین دانشگاه با استفاده از دفترچه راهنمای انتخاب رشته در كنكورهای سراسری و پذیرش دانشجو نیز، بر عدم تعهد نسبت به عرضه خوابگاه به دانشجویان دستیار و دكتری تخصصی (Ph.D) تاكید كرده است. او همینطور با استناد به ماده ۲۵ آئین نامه اسكان دانشجویان اذعان داشت: دانشجویان سنواتی در تمام رشته ها، دانشجویان مقاطع دكتری تخصصی (Ph.D) و رزیدنتی، مهمان، جابجایی و انتقالی از اولویت استفاده از خوابگاه برخوردار نیستند. كدخدازاده با اشاره به اینكه برپایه آیین نامه اسكان خوابگاهی، دانشگاه موظف است تنها در صورت داشتن امكانات لازم برای دانشجویان تحصیلات تكمیلی شرایط اسكان خوابگاهی را فراهم آورد، تصریح كرد: در چند سال قبل مدیران قبلی دانشگاه برای تامین خوابگاه نسبت به اجاره دو خوابگاه اقدام نمودند كه اجاره این خوابگاه ها بار سنگینی برای دانشگاه تولید كرد. وی اظهار داشت: حدود ۵ و نیم میلیارد در سال فقط هزینه اجاره این خوابگاه ها است كه با اضافه كردن هزینه های جانبی سالانه حدود ۷ میلیارد تومان برای این دو خوابگاه هزینه می گردد. معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی تصریح كرد: دانشگاه در درجه اول نسبت به دانشجویانی كه بعد از كنكور، در مقطع كارشناسی و دكتری حرفه ای وارد دانشگاه می شوند متعهد است كه آنها را در اولویت قرار دهد.

وی خاطرنشان كرد: بالطبع، دانشجویانی كه نسبت به آن ها تعهد داریم در خوابگاه های تملیكی دانشگاه اسكان داده خواهند شد و تنها در صورتیكه برپایه اولویت، ظرفیت خوابگاهی مازادی داشته باشیم، به دیگر دانشجویان خوابگاه خواهیم داد. كدخدازاده افزود: با عنایت به شرایط مالی موجود و برپایه لغو قرارداد این دو خوابگاه، دانشگاه باید ابتدا تعهدات قانونی خویش را پوشش دهد و هر دو خوابگاه ولیعصر و سرشار تخلیه شوند. وی درباره خوابگاه متاهلی این دانشگاه هم اظهار داشت: در واقع ساختمان خوابگاه متاهلی دانشگاه، بسیار قدیمی است و بارها از آتش نشانی و شهرداری درمورد ایمن نبودن این ساختمان اخطار گرفتیم و بنا داریم كه این خوابگاه را تخلیه و بازسازی نماییم و بعد از بازسازی كامل دانشجویان را اسكان دهیم، اما اینكه در آینده این خوابگاه در اختیار دانشجویان مجرد و یا متاهل قرار گیرد، هنوز قطعی نشده است. معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی تصریح كرد: با عنایت به حمایت های ریاست دانشگاه، مقرر شد كه برای دانشجویان متاهل دانشگاه، مبلغی را از سوی صندوق رفاه دانشجویان بعنوان ودیعه مسكن و به صورت وام تخصیص دهیم، تا گوشه ای از مشكلات دانشجویان مرتفع شود. وی افزود: دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی در بحث خوابگاه و زیرساخت های آن با مشكلات بسیاری مواجه می باشد و آخرین خوابگاهی كه در این دانشگاه تولید شده، مربوط به ۲۲ سال قبل است. كدخدازاده اضافه كرد: در شرایط حاضر خوابگاه های موجود دانشگاه نیز، از شرایط مناسبی برخوردار نیستند و همین خوابگاه ها نیز، نیازمند بازسازی جدی هستند، اما شرایط مالی موجود این امكان را به ما نمی دهد كه بتوانیم خوابگاه ها را بازسازی نماییم و یا مبادرت به خرید خوابگاه جدید نماییم. وی با اشاره به این مورد كه كمیته اسكان دانشگاه، از چند هفته پیش با برنامه ریزی های متعدد، مبادرت به تشكیل جلسات، چینش و جانمایی افراد كرده است، اذعان داشت: دانشجویان ورودی جدید نگران اسكان خود نباشند و امیدواریم كه بدون بروز مساله ای تمام ورودی های مهر ماه سال جاری را در خوابگاه ها اسكان دهیم.

1397/06/23
16:17:49
5.0 / 5
4473
تگهای خبر: پزشك , تحصیل , تحصیلات تكمیلی , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
دانشگاه فارسی

دانشگاه فارسی

آموزش از راه دور

unifarsi.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دانشگاه فارسی محفوظ است