حركت سریع كهكشانها ؛

سرعت در گسترش جهان

سرعت در گسترش جهان

به گزارش دانشگاه فارسی تحقیقات نشان داده است جهان سریع تر از تخمین های قبلی درحال گسترش است.



به گزارش دانشگاه فارسی به نقل از تك تایمز، تحقیقات نشان داده است جهان با سرعتی بیش از تصور ما در حال گسترش است. در همین راستا محققان تلاش دارند نرخ گسترش جهان را با دقت و صحت اندازه گیری نماید.
آخرین كشف دانشمندان كه با استفاده از تلسكوپ هابل انجام شده بود نشان داد جهان با نرخی سریع تر از تخمین قبلی در حال رشد است. تخمین پیشین بیش از یك قرن قبل ثبت شده است.
دانشمندان تلاش دارند دلیل این اختلاف را دریابند. آنها معتقدند دانشی جدید در حوزه فیزیك پاسخی برای این تمایز خواهد یافت. طی ۶ سال قبل ستاره شناسان با استفاده از تلسكوپ هابل میزان گسترش جهان را به دقت اندازه گیری كردند. دوسال قبل دانشمندان ناسا متوجه شدند جهان با سرعتی ۵تا۹ درصد بیش از اندازه تخمین زده شده در حال رشد است.
دانشمندان متوجه شدند نیرویی مداوم به گسترش جهان منجر می گردد. آخرین مطالعه نشان داد جهان با سرعت ۷۳ كیلومتر برثانیه به ازای megaparsec درحال گسترش است. megaparsec یك واحد طول برای اندازه گیری مسافت های طولانی میان اشیای آسمانی در خارج از منظومه شمسی است.
این نتایج نشان داده است كهكشان ها با سرعت بیشتری حركت می كنند. این در شرایطی است كه ماهواره پلانك متعلق به سازمان فضایی اروپا سرعت گسترش جهان را ۶۷ كیلومتر برساعت به ازای megaparsec تخمین زده است.
اكنون ستاره شناسان سراسر جهان مشغول بررسی این تمایز ها هستند. در همین راستا آدام ریس محقق ارشد موسسه علوم تلكسوپ فضایی دانشگاه جان هاپكینز و برنده جایزه نوبل تحقیقاتی انجام داده است. طبق تحقیقات او انرژی تیره فاصله میان كهكشان ها را بیشتر می كند. وجود ذراتی به نام اشعه های تیره و نوترون های استریل در جهان هم یكی از دلایل احتمالی افزایش سرعت گسترش جهان هستند.
 

1396/12/07
15:54:34
5.0 / 5
4831
تگهای خبر: محققان , محقق , علوم , تلسكوپ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳
دانشگاه فارسی

دانشگاه فارسی

آموزش از راه دور

unifarsi.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دانشگاه فارسی محفوظ است