عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی اهواز:

ریزگردها میزان افسردگی در خوزستان را چند برابر كرده است

ریزگردها میزان افسردگی در خوزستان را چند برابر كرده است

دانشگاه فارسی: اهواز - عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی اهواز اظهار داشت: ریزگردها آثار مخرب و نگران كننده ای بر انسان دارند و به شكلی بی سابقه ای سبب افزایش افسردگی و اضطراب در میان خوزستان ها شده است.



به گزارش دانشگاه فارسی به نقل از مهر، علیرضا سركاكی عصر امروز در حاشیه همایش مغز و شناخت در جمع خبرنگاران اظهار نمود: در دوران هشت ساله جنگ تحمیلی استرس زیادی به مردم خوزستان وارد شد و در این شرایط اصلاً امكان یادگیری برای دانش آموزان و دانشجویان ما وجود نداشت و آنها تحت تأثیر منفی جنگ قرار گرفتند.
وی اضافه كرد: گرمای شدید و بی سابقه در تابستان و خشك سالی هم آثار منفی خاص خویش را بر سطح یادگیری در جمعیت دانش آموزان و دانشجویان خوزستان داشته اند و اینها مشكلاتی نیستند كه یك شبه حل شوند.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی اهواز خاطرنشان كرد: گرمای شدید و طاقت فرسای خوزستان و استرس های ناشی از آن بر عملكرد مغز، قلب، عروق و كلیه تأثیر منفی می گذارد.
سركاكی اظهار داشت: سال گذشته به خاطر ریزگردها و قطعی برق مدارس خوزستان به صورت میانگین دو روز تعطیل بود و این روی یادگیری دانش آموزان تأثیر منفی گذاشت.
وی ادامه داد: طوفان های ریزگرد در استان ما ماهانه حداقل دو بار اتفاق می افتد و اثرات نامطلوبی بر مغز، عملكردهای آن و سیستم قلب و عروق انسان می گذارد.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی اهواز بیان كرد: در تحقیقات محققان دانشگاه علوم پزشكی اهواز، تأثیر منفی و مخرب ریزگردها بر قلب و عروق انسان كاملاً مشخص شده است.
سركاكی افزود: در كنگره فیزیولوژی و فارماكولوژی كه هفته قبل در چابهار برگزار شد؛ سمپوزیوم تأثیر ریزگردها بر سیستم های بیولوژیك بدن توسط ما بوجود آمد.
وی عنوان كرد: تیم تحقیقاتی ما، تأثیر ریزگردها را بر یادگیری، حافظه، افسردگی و اضطراب و فعالیت های حركتی مطالعه كردیم.
به گفته عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی اهواز، ریزگردها به راحتی سد خونی و مغزی را تخریب و از این طریق وارد مغز می شوند و در آنجا التهاب و استرس اكسیداتیو تولید و یادگیری و شناخت را به صورت كامل مختل می كنند.
سركاكی در انتها خاطرنشان كرد: طبق تحقیقات من و همكارانم، ریزگردها آثار مخرب و نگران كننده ای دارد و به شكلی بی سابقه سبب افسردگی و اضطراب در خوزستان شده است.

1396/12/05
19:38:00
5.0 / 5
4570
تگهای خبر: دانشجو , دانشجویان , دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
دانشگاه فارسی

دانشگاه فارسی

آموزش از راه دور

unifarsi.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دانشگاه فارسی محفوظ است