عضویت ۳۴۰ هزار نفر در اجتماعات مربوط به یادگیری معلمان سراسر کشور
دانشگاه فارسی: معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از عضویت 340 هزار نفر در اجتماعات مربوط به یادگیری معلمان سراسر کشور آگاهی داد.
به گزارش دانشگاه فارسی به نقل از مهر، رضوان حکیم زاده، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در نشست شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش استان با تاکید بر اهمیت راهبردی برنامه تحولی دولت چهاردهم، عنوان کرد: دولت چهاردهم در هیچ حوزه ای وعده نداد، جز آموزش وپرورش؛ تمام اعتبار خودرا وقف تحول در این عرصه کرد و امروز ما کارگزاران این تحول هستیم.
وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش حوزه ای دیربازده و بنیادین است که نتایج آن در طولانی مدت نمایان می شود، اضافه کرد: دولت با نگاهی ملی، نه منطقه ای، وارد میدان تحول شده و تمرکز خودرا بر توسعه سرمایه انسانی، خصوصاً در دوره ابتدایی که شالوده تعلیم و تربیت است، قرار داده است.
حکیم زاده، محور اصلی اجرای موفق برنامه های تحولی را درگیر شدن عمیق مدیران، معلمان و کارشناسان دانست و اظهار داشت: برای تحقق این تحول، باید سه پرسش کلیدی را پاسخ دهیم: چرایی، چیستی و چگونگی برنامه؛ ما باید بدانیم چرا وارد این مسیر شدیم، دقیقاً چه می خواهیم انجام دهیم و چه طور آنرا محقق نماییم.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در ادامه خاطرنشان کرد: هدف ما در این برنامه، ایجاد تحول در روش های یاددهی-یادگیری است و به این منظور، توسعه شیوه های یادگیری فعال، مشارکتی و گروهی در دستور کار قرار گرفته و بهره برداری از تکنولوژی های جدید در آموزش و پیشرفت کیفیت تدریس، همچون راهبردهای اصلی محسوب می شود؛ همین طور تقویت مهارت های حل مسئله، تفکر انتقادی، خلاقیت و ایجاد محیط های یادگیری مثبت و انگیزشی از دیگر اهداف این برنامه تحولی است.
وی ضمن اشاره به طراحی «سامانه اجتماعات یادگیری» و عضویت بالاتر از ۳۴۰ هزار مدیر، معاون و معلم ابتدایی در سرتاسر کشور، اظهار داشت: در این بستر مجازی، معلمان با ایجاد گروههای ۱۵ تا ۲۰ نفره، تجربه های آموزشی خودرا به اشتراک می گذارند، محتوا تولید می کنند، فیلمهای کلاس درس خودرا بارگذاری می کنند و از هم می آموزند.
حکیم زاده ضمن اشاره به موفقیت بی نظیر جشنواره روش های نوین تدریس، بیان داشت: بالاتر از ۹۰ هزار معلم شرکت نمودند و حدود ۵۰ هزار اثر قابل ارزیابی ثبت شد؛ این جشنواره یک نمایش واقعی از ظرفیت پنهان معلمان کشور بود.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با تشریح رویکرد توانمندسازی معلمان در قالب آموزش های حضوری و مجازی، اظهار داشت: برای دستیابی به اهداف تحول، چهار کارگاه کلیدی طراحی شده است؛ کارگاه نخست با موضوع «مبانی یادگیری فعال و طراحی آموزش» به مفاهیم پایه و طراحی هدفمند پروسه یاددهی-یادگیری می پردازد، کارگاه دوم با عنوان «روش های تدریس تعاملی و مشارکتی» شامل تکنیک هایی نظیر ایفای نقش، یادگیری پروژه محور و بازی محور است و در کارگاه سوم «محیط یادگیری مثبت» مورد تاکید قرار می گیرد؛ محیطی که هم از نظر فیزیکی و هم از نظر عاطفی زمینه ساز رشد دانش آموزان باشد و کارگاه چهارم نیز در ادامه این مسیر طراحی شده و اطلاعات تکمیلی آن در اختیار مناطق قرار خواهد گرفت.
وی خطاب به مدیران مناطق تصریح کرد: نقش شما در شناسایی، توانمندسازی و پشتیبانی از معلمان خلاق بی بدیل است.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب