شیوه نامه اجرائی جهش تحصیلی سال ۱۴۰۴ ابلاغ گردید
دانشگاه فارسی: دانشگاه فارسی: رییس سازمان آموزش وپرورش استثنایی، شیوه نامه اجرائی جهش تحصیلی سال 1404 را ابلاغ نمود.
به گزارش دانشگاه فارسی به نقل از مهر: سالار قاسمی؛ معاون وزیر و رییس سازمان آموزش وپرورش استثنایی، بمنظور اجرای بند (ب) ماده (۱۸) بخشنامه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی و تربیتی ارزشیابی توصیفی دوره ابتدایی، شیوه نامه اجرائی جهش تحصیلی سال ۱۴۰۴ را به ادارات کل آموزش وپرورش استانها ابلاغ نمود.
در قسمتی از این شیوه نامه آمده است:
با توجه به اهمیت شناسایی و هدایت دانش آموزان دارای ظرفیتهای ویژه یادگیری و همین طور توجه و کمک
به رشد متعادل و جامع شخصیت آنان در طراحی مسیر زندگی آینده متناسب با ساحت های شش گانه تربیتی
شیوه نامه جهش تحصیلی برای اجرا در مدارس و مراکز جامع سنجش آموزش توان بخشی و مداخله بهنگام
رشدی - تربیتی کشور، به شرح زیر ارسال می شود.
اهداف:
۱ - شناسایی بهنگام دانش آموزان دارای ظرفیتهای شخصیتی هوشی و روان شناختی ویژه؛
۲- کمک به برنامه ریزی مسیر زندگی دانش آموزان با ظرفیتهای هوشی و روان شناختی ویژه؛
۳- کمک به رشد متعادل و جامع ی دانش آموزان با ظرفیتهای هوشی و روان شناختی ویژه؛
۴- آگاه ساختن نهاد موسسات ارگان ها و اولیا از ظرفیت هوشی و شناختی دانش آموزان دارای ظرفیتهای هوشی و روان شناختی ویژه
۵- اصلاح، بهبود و ارتقا پروسه یاددهی و یادگیری دانش آموزان دارای ظرفیتهای هوشی و روان شناختی ویژه
مؤلفه های جهش تحصیلی:
۱ - عملکرد تحصیلی؛
۲- هوش، شخصیت و ارزیابی بالینی
۳- آمادگی جسمی، عاطفی، روانی و… (بالینی)
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب