وزیر آموزش و پرورش عنوان كرد

مواجه آموزش وپرورش با دو دسته چالش بیرونی و درونی

مواجه آموزش وپرورش با دو دسته چالش بیرونی و درونی

به گزارش دانشگاه فارسی، وزیر آموزش وپرورش اظهار داشت: آموزش وپرورش با دو دسته چالش بیرونی و درونی مواجه می باشد، تا حالا برای حل این چالش ها تمرکز بر عوامل بیرونی بوده و بنده به عنوان معلمی که از کف روستا تا دانشگاه معلمی کرده ام، بارها گفته ام راه برون رفت ما از مشکلات باید از درون برطرف شود و رفع مشکلات آموزش و پرورش، همگرایی و همدلی در درون خود است.


به گزارش دانشگاه فارسی به نقل از ایسنا، رضا مراد صحرایی در گردهمایی مشترک مدیران کل آموزش و پرورش، سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس، کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوان و روسای استانی دانشگاه فرهنگیان با اعلان اینکه مدیریت باید مبتی بر پروسه باشد نه اشخاص، بیان کرد: در انجام پروژه ها، زمانی که مدیریت مبتی بر فرد باشد با خروج افراد، پروژه ها متوقف می شوند، نباید این پیش فرض را داشت که اگر افراد خاصی نباشند کار پیش نمی رود و نهایتاً پروژه در سکون باقی می ماند.
صحرایی ضمن اشاره به دوازده برنامه ارائه شده توسط آیت الله رئیسی در راستای ارتقای وزارت آموزش و پرورش، اظهار داشت: هر کدام از شما مدیران و معاونان، متولی حداقل یکی از این برنامه ها هستید، یکی از برنامه های مهم و فوری، اتمام رتبه بندی است که بررسی اعتراضات به طور دقیق باید انجام گیرد که همکاری شما را می طلبد.
وزیر کابینه دولت مردمی اضافه کرد: برنامه دیگر، استخدام آموزگاران ابتدایی است که همه باید جهت پیشبرد این امر به هم کمک نماییم خصوصاً کلان شهرها و این مهم نیازمند نظارت مشفقانه و موشکافانه ای است، برای اینکه بزرگترین سرمایه های انسانی توسط معلمین تربیت می شوند و اگر معلمی خود گرفتار سختی و مشکلات باشد، در امر تعلیم و تربیت نیز مشکل ایجاد خواهد شد.
صحرایی با تأکید بر مطالعه دقیق برنامه ارائه شده وزرات آموزش وپرورش به مجلس، بیان کرد: برنامه ای که من به مجلس شورای اسلامی ارایه داده ام مربوط به شخص صحرایی نیست بلکه این برنامه با اتکا بر شما تنظیم شده است، آنرا نقشه راه خود قرار داده و مطابق با آن عمل کنید.
وی بر اهتمام ویژه مدیران کل استانها جهت افزایش ظرفیت پذیریش دانشگاه فرهنگیان به ۵۰هزار نفر در سال اشاره نمود و از مدیران حاضر خواست که گزارشی در خصوص اقدامات انجام شده در امتداد افزایش فضای تربیت معلم عرضه کنند.
وزیر آموزش وپرورش در ادامه تشکیل جلسات شورای آموزش وپرورش در ادارات و گفتگوبا معلمان جهت پیشبرد اهداف را مهم تلقی نمود و محور اصلی این جلسات را ارائه گزارش و راه حل جهت رسیدن به تحول عنوان نمود.
او در آخر، تدوین برنامه تحولی متناسب با انتظارات مختلف را ضروری دانست و اشاره کرد: این به مفهوم پراکندگی برنامه ای نیست، بلکه بدین معناست که رویکردها و زوایای مختلف برنامه را اجرائی نماییم.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، صحرایی با تأکید بر این که معاونت های وزرات آموزش وپرورش باید ۱۰ برنامه تحولی که کارهای آنها را از قبل متمایز می کند عرضه کنند تا تدوین بر طبق این رویکردها انجام گیرد، اشاره کرد: برنامه های تحولی، باید خارج از امور جاری باشند، بدین معنا که امور جاری درحال انجام باشند، تحول های اصلی هم در همین راستا به انجام برسند.




منبع:

1402/03/28
08:07:26
5.0 / 5
418
تگهای خبر: آموزش , پروژه , دانشگاه , علمی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۲
دانشگاه فارسی

دانشگاه فارسی

آموزش از راه دور
پلت فرم یادگیری از راه دور که امکان تحصیل در رشته های مختلف را بصورت آنلاین فراهم می آورد

unifarsi.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دانشگاه فارسی محفوظ است