كاظمی در نشست با نمایندگان تشكل های دانشجویی:

آموزش و پرورش زیربنای تحقق تمدن نوین اسلامی

آموزش و پرورش زیربنای تحقق تمدن نوین اسلامی

به گزارش دانشگاه فارسی، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: جنس فعالیت تشکیلاتی در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی با سایر دانشگاه ها متفاوت می باشد.


به گزارش دانشگاه فارسی به نقل از مهر، با حضور محمدمهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، نشست با نمایندگان تشکل های دانشجویی دانشگاه های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی تهران برگزار گردید. معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در این نشست ضمن تبریک روز معلم و گرامیداشت سالروز شهادت شهید علامه مطهری، عنوان کرد: کار تربیتی لزوماً وظیفه معاون یا مسئول امور تربیتی در مدارس نیست بلکه توسط معلمان و در کلاس درس باید اتفاق بیافتد. در نتیجه باید در توانمندسازی معلمان در این مورد برنامه ریزی و اقدام جدی صورت گیرد. محمدمهدی کاظمی در ادامه اظهار داشت: اگر ما به دنبال تحقق تمدن نوین اسلامی هستیم، زیربنای این تمدن در آموزش و پرورش شکل می گیرد چون که نیروی انسانی در آموزش و پرورش و به دست معلم تربیت می شود. عضو شورایعالی آموزش و پرورش با تکیه بر لزوم کار تشکیلاتی در دوران دانشجویی، تصریح نمود: کار تشکیلاتی لزوم دوره دانشجویی است اما جنس فعالیت تشکیلاتی در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی با سایر دانشگاه ها متفاوت می باشد و اصول و اساس آن پرداختن به مسائل نظام تعلیم و تربیت است. معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: نقد لازم و مورد پذیرش است و اساسا به فعالیتهای آموزشی و تربیتی هم نقد وارد است اما عرضه راهکار و برنامه به منظور برطرف نمودن ایرادات و نقصان ها هم ضروریست تا تحقق اهداف و مأموریت های تعیین شده به روشی مطلوب تر ممکن گردد. محمدمهدی کاظمی ضمن اشاره به دوره متوسطه اول اظهار داشت: دوره اول متوسطه دوره ای است که باید در آن استعدادهای دانش آموزان شناسایی و هدایت شود در نتیجه توجه به مبحث هدایت تحصیلی مطلوب برای آینده دانش آموزان با مشارکت معلمان و مشاوران دنبال می شود. وی ضمن اشاره به مصوبه جدید شورایعالی انقلاب فرهنگی در ارتباط با پذیرش دانشجو در دانشگاه ها، اظهار داشت: کنکور سراسری یک چالش جدی برای نظام آموزشی بوده، که بخصوص دوره دوم متوسطه را تحت تاثیر قرار داده است و سبب عدم تحقق اهداف آموزشی و تربیتی در این دوره شده که مصوبه جدید شورایعالی انقلاب فرهنگی کمک خواهد نمود تا دانش آموزان توجه بیشتری به برنامه درسی داشته و از فشار کنکور سراسری بیرون بروند. عضو شورایعالی آموزش و پرورش در ادامه عنوان کرد: از علل اصلی و مهم عدم اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ارسال بخشنامه ای آن بوده و عدم تدوین نسخه مدرسه ای سند هم سبب شده تا اجرای سند محقق نگردد. سند به صورت بخشنامه ای اجرا نخواهد شد و باید در مدرسه و با محوریت مدیر مدرسه با همکاری و مشارکت تمام ذی نفعان درون و بیرون از مدرسه صورت گیرد. عضو شورای معاونین وزارت آموزش و پرورش، اظهار داشت: گفت وگوی دانشجومعلمان در دانشگاه های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی با مدیران آموزش و پرورش ضروریست و اساسا راهگشای خیلی از مشکلات در مدرسه تا ستاد خواهد بود و کمک می نماید تا فهمی مشترک به منظور تحقق منویات مقام معظم رهبری و اجرای سند تحول بنیادین شکل گیرد. او در آخر در ارتباط با حضور مدیران در جمع دانشجویان، تصریح نمود: مدیران معاونت آموزش متوسطه می بایست در صورت درخواست از جانب دانشجویان در جمع دانشجومعلمان حضور داشته و با آنها گفتگو نمایند. لازم به ذکر است در این جلسه نمایندگان تشکل های دانشجویی دانشگاه های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی مسائلی پیرامون هدایت تحصیلی، توانمندسازی معلمان، توجه به مسائل تربیتی در کنار آموزش، مصوبه جدید در ارتباط با کنکور سراسری، آموزش همراه با تولید بخصوص در هنرستان ها و موارد دیگر را مطرح نمودند.


منبع:

1402/02/14
14:49:12
5.0 / 5
436
تگهای خبر: آموزش , تحصیل , تولید , دانشجو
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۵
دانشگاه فارسی

دانشگاه فارسی

آموزش از راه دور

unifarsi.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دانشگاه فارسی محفوظ است