رئیس دانشگاه هنر:

مسائل اخیر دانشگاه هنر جوسازی است، پیگیر مطالبات دانشجویان هستیم

مسائل اخیر دانشگاه هنر جوسازی است، پیگیر مطالبات دانشجویان هستیم

دانشگاه فارسی: رئیس دانشگاه هنر تهران اظهار داشت: موضوعاتی كه طی یك هفته گذشته در این دانشگاه رخ داد جو سازی و سیاه نمایی عده معدودی است.



غلامرضا اكرمی در گفتگو با خبرنگار مهر درمورد اعتراض روز چهارشنبه تعدادی از دانشجویان این دانشگاه نسبت به مشكلات آموزشی و صنفی اظهار داشت: دانشگاه هنر بدون مشكل نیست مانند دیگر دانشگاه ها به خصوص اینكه وضعیت دولت از نظر مالی خوب نیست.
وی اضافه كرد: دانشگاه ها به صورت كلی از نظر مالی رنج می برند.
رئیس دانشگاه هنر تهران تصریح كرد: مشكلات این دانشگاه زیاد است به نحوی كه بیشتر این مشكلات به علت پراكندگی فیزیكی است.
اكرمی تصریح كرد: باوجود آنكه باغ ملی حدود ۱۵ سال است خریداری شده اما هنوز به سامان نرسیده و تنها حدود یك سوم فضای فیزیكی آن برای دانشگاه هنر قابل استفاده می باشد.
وی تصریح كرد: هرساله بودجه ای را بعنوان بودجه عمرانی برای دانشگاه ها تعیین می كنند اما اختصاص نمی یابد ازاین رو روند بازسازی و تعمیرات باغ ملی كه مربوط به دانشگاه هنر است تنها با استفاده از درآمدهای اختصاصی دانشگاه صورت می گیرد.
رئیس دانشگاه هنر تهران تصریح كرد: مرمت و تعمیر باغ ملی كه مقرر است بخش های زیادی از دانشگاه در این مكان تجمیع شود آرام آرام درحال انجام است و اگر قرار باشد كار اساسی صورت گیرد نیازمند بودجه زیادی هستیم.
اكرمی تصریح كرد: بودجه اختصاصی دانشگاه هنر زیاد نیست چراكه همیشه كشور در حوزه فرهنگی با كمبود مواجه می باشد.
لزوم تامین بودجه ۱۰۰ میلیارد تومانی برای مرمت باغ ملی
وی اظهار داشت: تكمیل مرمت و بازسازی باغ ملی بودجه ای حدود ۱۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد اما در وضعیت مالی فعلی دولت تامین این بودجه میسر نیست.
رئیس دانشگاه هنر عنوان كرد: اما تمام این مشكلات را به دولت، مجلس و وزارت علوم انعكاس داده ایم و پیگیر آن هستیم.
اكرمی با اشاره به اعتراض بعضی از دانشجویان اظهار داشت: ما همیشه صحبت های دانشجویان را می شنویم و در جریان مشكلات هستیم و برای پیگیری و رفع این مشكلات برنامه ریزی انجام می دهیم.
وی اضافه كرد: برای رفع مشكلات آموزشی، پژوهشی و صنفی طرح راهبردی دانشگاه تصویب گردید.
رئیس دانشگاه هنر تصریح كرد: درحال حاضر دانشگاه از نظر مسائل آموزشی، رفاهی و دانشجویی وضعیت مطلوبی دارد. به نحوی كه در تهیه غذای دانشجویان از برنج ایرانی و گوشت گرم استفاده می نماییم با اینكه هزینه زیادی دارد اما ما برای سلامتی دانشجویان ارزش قائل هستیم.
اكرمی اظهار داشت: از نظر خوابگاه هم دانشگاه وضع خوبی دارد و دو هفته گذشته هم بازدیدی از خوابگاه ها داشتم و تمامی خوابگاه های این دانشگاه طی سه سال قبل بازسازی و تعمیر شده است.
وی تصریح كرد: توسعه فضاهای خوابگاهی در دست برنامه ریزی است كه با كمبود بودجه در این زمینه مواجه هستیم.
رئیس دانشگاه هنر تهران تصریح كرد: باوجود مشكلات، اما دانشگاه از نظر كیفیت آموزشی در سطح خوبی قرار دارد.
افرادی ناباب به دنبال تنش در دانشگاه هستند
اكرمی اظهار داشت: موضوعاتی كه در یك هفته اخیر در این دانشگاه رخ داد را بررسی كردیم و مشخص شد این مسائل از جانب دانشجویان دانشگاه نیست و افرادی ناباب و ناراضی از پیشرفت دانشگاه به دنبال این مسائل هستند.
وی عنوان كرد: سال قبل هم تحركاتی را داشتند و نتوانستند به جایی برسند و امسال متاسفانه از طریق دانشجویی وارد شدند و تعدادی از دانشجویان را تحریك كردند.
رئیس دانشگاه هنر تهران اظهار داشت: در تجمع روز چهارشنبه حدود ۲۰ نفر از دانشجویان در دانشكده كاربردی دانشگاه جمع شدند كه معاونت اداری مالی از آنها دعوت و دانشجویان صبحت های خویش را بیان نمودند.
اكرمی تصریح كرد: من هم هر ترم نشست هایی با دانشجویان دارم و صحبت های آنها را گوش می دهم.
برخی افراد به دنبال جو سازی و سیاه نمایی در دانشگاه هستند
وی افزود: موضوعاتی كه طی یك هفته گذشته در این دانشگاه رخ داد جو سازی است به صورت مثال آجر كشیدن جلوی درب اتاق مدیر گروه مجسمه سازی هم جو سازی بود.
رئیس دانشگاه هنر تهران عنوان كرد: یك سری افراد ناباب از نارضایتی كمی كه در بین دانشجویان بوجود آمده بود بهره برده و این اتفاق را تولید كردند.
اكرمی تصریح كرد: این افراد در ساعت تعطیل دانشگاه كه كادر اداری هم حضور نداشتند جلوی در اتاق مدیر گروه مجسمه سازی آجر چیدند و بعد از عكس گرفتن آجرها را جمع كردند.
وی عنوان كرد: این افراد كه مشخص نمی باشد دانشجو بودند یا نه عكس ها را در فضای مجازی منتشر نمودند.
رئیس دانشگاه هنر تهران اظهار داشت: دانشجویان اعتراضی به تقسیم آتلیه داشتند كه این مورد را در قالب نامه ای نوشته بودند كه پس از صحبت مدیر گروه و رئیس دانشكده با آنها مسئله حل شد اما عده ای این مسئله را بزرگ كردند.
اكرمی اضافه كرد: در واقع شاهد شیطنت چند نفر معدود هستیم.
وی اظهار داشت: ما بر مسائلی كه دانشجویان مطرح می كنند اشراف داریم و موضوعات را پیگیری می نماییم اما متاسفانه برخی به دنبال سیاه نمایی هستند كه این روند بررسی شده و منشا آن مشخص شده است.
رئیس دانشگاه هنر تهران اضافه كرد: وضع دانشگاه با امكانات موجود خوب است و در تلاش هستیم كه همواره شرایط را بهبود ببخشیم.
به گزارش دانشگاه فارسی به نقل از مهر، تعدادی از دانشجویان دانشگاه هنر تهران روز چهارشنبه ۴ بهمن ماه به علت مشكلات صنفی، آموزشی و دانشجویی تجمع كردند.

1396/11/08
13:21:21
5.0 / 5
3925
تگهای خبر: دانشجو , دانشجویان , دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱
دانشگاه فارسی

دانشگاه فارسی

آموزش از راه دور

unifarsi.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دانشگاه فارسی محفوظ است