علیرضا كاظمی مطرح كرد؛
شتاب در حرکت نظام آموزشی به سمت هوشمندسازی و استفاده از هوش مصنوعی
دانشگاه فارسی: وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اجرای طرح توسعه عدالت و کیفیت آموزشی اعلام نمود که هوشمندسازی کلاس های درس و استفاده از تکنولوژی های جدید خصوصاً هوش مصنوعی بصورت جدی در دستور کار است.
به گزارش دانشگاه فارسی به نقل از مهر، علیرضا کاظمی؛ وزیر آموزش و پرورش، عصر امروز، چهارشنبه ۳ دی ماه در دیدار با سردار دهقان؛ رییس بنیاد مستضعفان، ضمن اشاره به محور «توسعه کیفیت آموزشی»، اظهار داشت: تجهیز کلاس های درس به امکانات هوشمند، یکی از اولویت های اصلی دولت می باشد.
وی ضمن اشاره به ضرورت توسعه عدالت آموزشی، اظهار نمود: هدف ما این است که یک پلت فرم واحد بتواند همه دانش آموزان کشور، خصوصاً دانش آموزان مناطق کمتر برخوردار را تحت پوشش قرار دهد؛ با این وجود، پلت فرم های مبتنی بر هوش مصنوعی نیازمند زیرساخت های خیلی قوی، بروزرسانی مستمر و بودجه قابل توجه هستند که باید بصورت واقع بینانه مورد توجه قرار گیرند.
کاظمی، همین طور به شبکه آموزشی «شاد» اشاره نمود و اظهار داشت: شاد بااینکه هنوز یک پلت فرم تعاملی کاملی نشده ولی از کارایی قابل قبولی برخوردار می باشد و هم اکنون می تواند تا حدود ۵۰۰ هزار نفر را بصورت همزمان تحت پوشش قرار دهد.
وزیر آموزش و پرورش، در ادامه درباره ی پیشنهاد تامین تبلت برای معلمان، اظهار داشت: شاید در دوره ابتدایی، یک تبلت بتواند پاسخگوی نیاز معلم باشد، اما در دوره اول و دوم متوسطه که دانش آموزان با چندین معلم تخصصی در ارتباط هستند، بطور قطع یک تبلت پاسخگو نخواهد بود.
به گفته وی، دانش آموزان می توانند با استفاده از تلویزیون هوشمند و یک تبلت یا گوشی تلفن همراه به محتوای آموزشی بصورت آنلاین و آفلاین دسترسی داشته باشند.
کاظمی، با تاکید بر شرایط اقتصادی کشور، تصریح کرد: تهیه تبلت برای همه دانش آموزان در وضعیت فعلی دشوار است، بدین سبب اجرای این طرح باید با اولویت بندی و بصورت مرحله ای و در چند فاز صورت گیرد.
وی همین طور بر ضرورت امکان سنجی دقیق، تعیین اولویت های اجرائی طرح، بررسی زیرساخت ها، نحوه نگهداشت و پشتیبانی نرم افزار و تدوین یک برنامه مشخص، تاکید کرد. به طور خلاصه وی ضمن اشاره به لزوم توسعه عدالت آموزشی، اظهار داشت: هدف ما این است که یک پلتفرم واحد بتواند همه دانش آموزان کشور، به ویژه دانش آموزان مناطق کمتر برخوردار را تحت پوشش قرار دهد؛ با وجود این، پلتفرم های مبتنی بر هوش مصنوعی نیازمند زیرساخت های خیلی قوی، به روزرسانی مستمر و بودجه قابل توجه هستند که باید به صورت واقع بینانه مورد توجه قرار گیرند. وزیر آموزش و پرورش، در ادامه در رابطه با ی پیشنهاد تأمین تبلت برای معلمان، گفت: شاید در دوره ابتدایی، یک تبلت بتواند پاسخگوی نیاز معلم باشد، اما در دوره اول و دوم متوسطه که دانش آموزان با چندین معلم تخصصی در ارتباط هستند، قطعا یک تبلت پاسخگو نخواهد بود.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب