علی فر:
خوزستان 25 روز از تقویم آموزشی عقب تر است
به گزارش دانشگاه فارسی، مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان اظهار داشت: تقویم آموزشی استان خوزستان به طور معمول 17 روز از سایر استانها عقب تر است اما امسال این رقم به 25 روز رسیده است.
به گزارش دانشگاه فارسی به نقل از مهر در اهواز، ناصر علی فر ظهر امروز پنج شنبه در جلسه ساماندهی نیروی انسانی و امور اداری آموزش و پرورش خوزستان که با حضور مشاور وزیر و رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار نمود: استان خوزستان از نظر جمعیت دانش آموزی بعد از خراسان رضوی و تهران در مقام سوم کشور قرار دارد، اما تفاوت های بارزی با سایر استانها دارد؛ همچون وسعت زیاد و وجود فاصله های طولانی بین مناطق، به صورتی که از یک منطقه تا منطقه دیگر حدود ۵۰۰ کیلومتر فاصله وجود دارد. وی ادامه داد: خوزستان دارای ۱۴ منطقه عشایری و ۱۲ منطقه مرزی است که پراکندگی جمعیت و شرایط دشوار جغرافیایی، کار آموزش و خدمت رسانی را متفاوت می کند. همین طور این استان بعد از خراسان رضوی بیشترین میزان حاشیه نشینی را دارد و متاسفانه زیرساخت های آموزشی در این مناطق مناسب نمی باشد. بگفته مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان، سرانه فضای آموزشی در کلانشهر اهواز تنها سه متر و ۲۰ سانتی متر است، در صورتیکه میانگین کشوری بالاتر از این رقم است. او تاکید کرد: در کنار مسایل فیزیکی، باید به صدمه های اجتماعی و فرهنگی هم توجه ویژه شود. علی فر ضمن اشاره به وضعیت شروع سال تحصیلی اظهار داشت: سال تحصیلی جدید بدون هیچ کلاس خالی از معلم شروع شد و این امر با مدیریت دقیق محقق شد؛ اما انتظار داریم سهمیه استخدام معلمان در عرصه کیفیت بخشی آموزشی برای خوزستان درنظر گرفته شود.» وی در بخش دیگری از سخنانش به عقب ماندگی و تعطیلی های ناخواسته آموزشی اشاره نمود و اظهار داشت: تقویم آموزشی استان خوزستان به طور معمول ۱۷ روز از سایر استانها عقب تر است. در سال تحصیلی ۱۴۰۲–۱۴۰۳ حدود ۱۷ روز تعطیلی ناخواسته داشتیم، اما امسال این رقم به ۲۵ روز رسیده است. تا حالا هم در همین سال تحصیلی، مدارس به مدت سه هفته غیرحضوری بوده اند که به وضوح کیفیت آموزش حضوری را تحت تاثیر قرار داده است. مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان افزود: استان خوزستان شرایط آب و هوایی سختی دارد؛ معلمانی که در چنین اقلیم گرمی با انگیزه و تلاش مداوم فعالیت می نمایند باید ویژه دیده شوند و خوزستان باید در نگاه مدیریتی و بودجه ای بصورت متفاوت از سایر استانها مورد توجه قرار گیرد. او در آخر به اهمیت زبان و دوره پیش دبستانی اشاره نمود و اظهار داشت: در همه جای دنیا دوزبانه بودن یک فرصت به حساب می آید و نشان از رشد ذهنی و توسعه توانایی های شناختی دارد، اما متاسفانه در خوزستان به یک چالش آموزشی تبدیل گشته است. برای حل این مشکل، لازم است پیش دبستانی در استان بصورت رایگان برگزار گردد تا یادگیری زبان معیار و آمادگی تحصیلی خردسالان به صورت برابر محقق شود.
منبع: unifarsi.ir
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب