دهقانی فیروزآبادی اعلام كرد

معاونت علمی شرکت های نوآور مردم نهاد را به دانش بنیان ها اضافه کرد

معاونت علمی شرکت های نوآور مردم نهاد را به دانش بنیان ها اضافه کرد

دانشگاه فارسی: معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور از ایجاد هویت سوم حمایت با عنوان مجموعه های نوآوری مردمی آگاهی داد.


به گزارش دانشگاه فارسی به نقل از ایسنا، روح الله دهقانی فیروزآبادی در آیین افتتاحیه دومین نمایشگاه آبادیران که بامداد امروز در مصلای امام خمینی(ره) شروع به کار کرد، اظهار داشت: در شرایطی که منابعی محدود داریم و نمی توانیم مانند سابق کارخانه یا ساختمانی راه اندازی نماییم، اگر قرار باشد خیزش یا جهشی ایجاد شود، تنها مسیر آن آبادانی کشور است.
وی با اعلان اینکه فناوری و نوآوری، دست بالا و ظرفیت ویژه ما محسوب می شود، افزود: با عنایت به شرایط کشور تنها فناوری می تواند ما را یاری کند و نوآوری و فناوری اگر با بوم هر کشوری توسعه یابد و به دست مردم بیفتد، می توان امید داشت که جهش خوبی را رقم می زند و آبادیران این مسیر را طی می کند.
دهقانی فیروزآبادی اشاره کرد: در آبادیران می خواهیم بعد از ۲۰ تا ۳۰ سال پشتیبانی از فناوری جوانان را به مسائل کشور گره بزنیم، چونکه با اهمیت ترین چیزی که به جوانان احساس بودن می دهد، پیوند فناوری با مردم است.
بگفته وی آبادیران، نخبگان را برای ایران و ایران را برای نخبگان نگه می دارد.
معاون علمی و فناوری رییس جمهور با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری در سال قبل اشاره کرد ایشان در این نشست تاکید نمودند که شرکت های دانش بنیان یکی از مهم ترین مصادیق مردمی کردن اقتصاد است.
وی افزود: در این جهت ما در معاونت علمی دارای دو هویت شرکت های دانش بنیان و شرکت های خلاق هستیم که از آنها حمایت می شود. این شرکتها محل هایی برای تعدادی از نخبگان علم، فناوری، هنر و علوم انسانی است که دارای نوآوری هستند و در بستر یک شرکت دانش بنیان یا خلاق مورد حمایت معاونت علمی قرار می گیرند. از طرف دیگر مردم با توسعه بازار و سرمایه گذاری از این شرکتها حمایت می کنند، ولی اگر قرار باشد که نوآوری اثری خاص در گرده های نخبگان نداشته باشد، سبب فاصله گرفتن از مردم می شود، همانگونه که در دنیا شاهدیم نوآوری و فناوری سبب شکاف طبقاتی می شود.
رییس بنیاد ملی نخبگان با طرح این سؤال که این شکاف طبقاتی ایجاد نشود، اظهار داشت: بر این اساس مفهوم جدیدی در معاونت علمی تعریف شد و از این به هویت سوم حمایتی تعریف شد که شامل مجموعه های نوآوری مردمی می شود.
دهقانی فیروزآبادی با اشاره به تفاوت سه هویت حمایتی این معاونت در این زمینه توضیح داد: مجموعه های نوآوری مردم نهاد مجموعه هایی بر پایه نوآوری هستند که مردم را مستقیما در مدیریت، اداره و بهره برداری از دستاوردهای آن مجموعه مشارکت می دهند.
بگفته وی این هویت سوم سکوهای نوآوری هستند که بازیگران اصلی آن از نظر سرمایه و بهره برداری، مردم هستند.
دهقانی فیروزآبادی اشاره کرد: در معاونت علمی دبیرخانه شرکت های دانش بنیان به شرکت های دانش بنیان مجوز می دهد، دبیرخانه شرکت های خلاق برای شرکت های خلاق گواهینامه صادر می کند و دبیرخانه نوآوری مردم نهاد نیز برای این مجموعه ها گواهینامه اعطا می کند. علاوه بر آن کلیه حمایت های معاونت علمی که برای شرکت های دانش بنیان است، در اختیار این شرکتها قرار می گیرد.



1403/03/22
15:42:20
5.0 / 5
296
تگهای خبر: جوانان , دانش بنیان , علمی , علوم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۱
دانشگاه فارسی

دانشگاه فارسی

آموزش از راه دور

unifarsi.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دانشگاه فارسی محفوظ است