زنان پیشتاز مدیریت شرکت های دانش بنیان در استان لرستان

زنان پیشتاز مدیریت شرکت های دانش بنیان در استان لرستان

دانشگاه فارسی: نتایج مطالعات یکی از شرکت های دانش بنیان نشان میدهد حدود 31 درصد از مدیران عامل و اعضا هیات مدیره شرکت های دانش بنیان مستقر در استان لرستان را زنان می سازند که بیشترین میزان در میان استانهای کشور است.


مصطفی عرب، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان حوزه اعتبارسنجی شرکتهای دانش بنیان در گفت و گو با ایسنا، اظهار داشت: این شرکت از سال ۹۷ با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی، با سهامداری برخی از صندوق های پژوهش و فناوری که تخصص آنها ارائه خدمات مالی به شرکتهای دانش بنیان است، تشکیل شد. این شرکت در حوزه ارزیابی اعتباری شرکتهای دانش بنیان سامانه هایی را راه اندازی می نماید تا مبادرت به ارزیابی اعتبار مالی شرکتهای دانش بنیان صورت گیرد.
وی ضمن اشاره به بررسی وضعیت شرکتهای دانش بنیان از نظر میزان اشتغالزایی آنها اظهار نمود: برمبنای داده های به دست آمده از بررسی های ما تخمین زده می شود که در سال ۱۴۰۱ تعداد کارکنان متناسب با سهم محصولات دانش بنیان ۱۱۹ هزار و ۸۶۶ نفر بوده است.



مقایسه بازه تعداد کارکنان شرکتهای دانش بنیان
مدیرعامل این شرکت دانش بنیان تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰، ۱۰ شرکت بیشترین نیروی کار را داشته اند که به ترتیب تعداد کارکنان آنها به این شرح است:
شرکت تعداد کارکنان شرکت اول ۶۶۳۳ شرکت دوم ۱۷۱۷ شرکت سوم ۱۶۸۶ شرکت چهارم ۱۵۶۵ شرکت پنجم ۱۳۷۴ شرکت ششم ۱۳۳۸ شرکت هفتم ۱۰۳۱ شرکت هشتم ۱۰۳۱ شرکت نهم ۹۵۶ شرکت دهم ۹۵۲ عرب، به نقش زنان در مدیریت شرکتهای دانش بنیان اشاره نمود و اظهار داشت: بررسی ما نشان داده است حدود ۳۱ درصد از مدیران عامل و اعضا هیات مدیره شرکتهای دانش بنیان مستقر در استان لرستان را زنان می سازند که بیشترین مقدار در میان استانهای کشور است.


بگفته وی این نسبت در استان تهران که بیشترین شرکتهای دانش بنیان در آن فعالیت می نمایند ۱۶ درصد است.


عرب ضمن اشاره به آخرین مدرک تحصیلی اعضای هیات مدیره و مدیر عامل شرکتهای دانش بنیان اظهار داشت: بیشتر مدیران عامل و عضو هیت مدیره در دسته دارندگان مدرک کارشناسی ارشد و کارشناسی هستند و مدرک دکتری تخصصی در رتبه سوم قرار گرفته است.





1403/03/18
01:14:26
5.0 / 5
227
تگهای خبر: تحصیل , خدمات , دانش بنیان , دكتری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۱
دانشگاه فارسی

دانشگاه فارسی

آموزش از راه دور

unifarsi.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دانشگاه فارسی محفوظ است