ابتكار خبر داد:

راه اندازی استارتاپ های ویژه دانشجویان دختر

راه اندازی استارتاپ های ویژه دانشجویان دختر

دانشگاه فارسی: معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده از فراهم سازی زمینه جهت راه اندازی استارتاپ دانشجویان دختر آگاهی داد.



به گزارش دانشگاه فارسی به نقل از مهر، معصومه ابتکار در جلسه امضای تفاهم نامه همکاری بین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری که به صورت مجازی برگزار شد، اظهار داشت: امروز در دولت دوازدهم سومین موافقت نامه بین وزارت علوم و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری امضا می شود و امیدواریم نتایج خوبی از آن حاصل شود.
وی با اعلان اینکه کارهایی که تا حالا با وجود محدودیت ها انجام شده بسیار تاثیر گذار بوده است اضافه کرد: از همراهی تمام دانشگاه در طرح کمند و سفیران فرهنگی تشکر می نماییم. جهت گیری در دولت یازدهم و دوازدهم تحقق سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در حوزه خانواده و تحقق برنامه ششم توسعه است که در این راستا فاکتورهای عدالت جنسیتی تدوین و ابلاغ گردیده است.
وی افزود: فاکتورهای خانواده بر طبق سیاست های کلی ابلاغیه رهبری در ستاد ملی زنان و خانواده در حال تدوین است که می تواند دستمایه این باشد که سیاست های دوست دار خانواده را به اجرا بگذاریم. دانشگاه های دوست دار خانواده نیز همچون این اقدامات است.
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری افزود: یکی از مسائل مهم خانواده امروز مهارت های ارتباطی است. باید سواد ارتباطی را در مدارس و دانشگاه ها آموزش دهیم و در بحث ارتباط بین نسلی و شکاف بین نسلی که می تواند ضربات سختی در جامعه وارد کند، اقدام جدی باید صورت بگیرد. مهارت تفکر مثبت و مهارت ارتباطی در دنیا بسیار مهم ارزیابی شده است که باید در مقاطع مختلف به آن پرداخته شود.
ابتکار افزود: یکی از اتفاقات خیلی خوب طرح کمند بود که در جهت پیوند دادن دختران دانشجو با اقتصاد، بازار و ایده های خلاق اقداماتی انجام داده است. در زمینه استارتاپ های مخصوص دختران و ورود به بازار کار نیز اقداماتی صورت گرفته است که در صدد اتصال آن با طرح کمند هستیم.
معاون امور زنان و خانواده اظهار نمود: در جایزه زن در علم امسال دو جایزه (یکی به نام مریم میرزاخانی و دومی به دکتر پروانه فرزانه که در بحث بانک ژن فعالیت داشتند) در نظر گرفته شده است.
وی افزود: امیدواریم شاهد انتصابات بیشتر زنان توانمند و شایسته در مسئولیت های مدیریتی دانشگاه ها باشیم.


منبع:

1399/09/01
14:29:54
5.0 / 5
689
تگهای خبر: آموزش , دانشجو , دانشجویان , دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۱
دانشگاه فارسی

دانشگاه فارسی

آموزش از راه دور

unifarsi.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دانشگاه فارسی محفوظ است