رئیس دانشگاه خبرداد:

برنامه ریزی دانشگاه آزاد برای تولید خوابگاه های متاهلی

برنامه ریزی دانشگاه آزاد برای تولید خوابگاه های متاهلی

به گزارش دانشگاه فارسی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: این دانشگاه برای خوابگاه های متاهلی و مدارس عالی مهارت، برنامه ریزی كلان دارد.



به گزارش دانشگاه فارسی به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، محمدمهدی طهرانچی در نوزدهمین جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی مولود انقلاب اسلامی است و امام خمینی(ره) واژه «اسلامی» را بعنوان پسوند این دانشگاه قرار دادند تا خط سیر دانشگاه مشخص باشد و این دانشگاه از تعهدات و تقیداتی كه نظام سلطه به ما تحمیل می كند و مانع پیشرفت علم است، آزاد باشد و برپایه مبانی اسلام فعالیت كند.
طهرانچی با اشاره به اینكه كارآمدی آموزش عالی یكی از مطالبات مردم از دانشگاه هاست، اظهار داشت: انتظار مردم از ما این است كه جوان متخصص و كارآمد و آینده دار به جامعه تحویل دهیم. ۵۰درصد از جوانان ۱۸ تا ۲۴ساله كشور برای تحصیل به دانشگاه ها می روند كه ۸۵ درصد این جمعیت، خودشان هزینه تحصیل را برعهده دارند و دولت تنها برای ۱۵ درصد دانشجویان، آموزش عالی مجانی عرضه می كند.
وی عنوان كرد: اگر دانشگاه ها نتوانند تعالی و كمال جوانان را برآورده كنند، مردم از دانشگاه ها روی برمی گردانند و صندلی ها زمانی خالی می گردد كه در تعلیم و تربیت كوتاهی شده باشد.
رئیس دانشگاه آزاد افزود: مبحث عدم استقبال از رشته های غیرپزشكی تنها مربوط به كیفیت آموزش نمی گردد، چراكه خیلی از دانشگاه های مطرح كشور هم در بعضی موارد با عدم استقبال دانشجو مواجهند، ازاین رو اگر به مطالبات جوانان توجه داشته باشیم و بتوانیم آینده آنها را تامین نماییم، خواهیم دید كه متقاضیان برای ورود به دانشگاه در صف خواهند ایستاد.
طهرانچی با انتقاد از كاهش تعداد دانشجویان در رشته های كشاورزی، اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی هزار و ۶۸۰ عضو هیات علمی و مدرس رشته های كشاورزی در اختیار دارد، اما جمعیت دانشجویی این رشته ها حدود ۷هزار نفر است، یعنی به ازای هر سه دانشجو، یك استاد داریم كه این مورد باتوجه به اهمیت حوزه كشاورزی كه حدود ۵ میلیون خانوار از این طریق درآمدزایی و ارتزاق می كنند، قابل قبول نیست.
وی اضافه كرد: با عنایت به اعمال تحریم های ظالمانه ضد كشور و اهمیت تامین امنیت غذایی، دانشگاه آزاد اسلامی باید بستری تولید كند كه جوانان به این حوزه علاقه مند شوند و ظرفیت رشته های در رابطه با كشاورزی در این دانشگاه تكمیل شود.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تصریح كرد: مردم به جمهوری اسلامی ایران وفادار هستند و می خواهند حاكمیت الله، پیامبر (ص) و خاندان (ع) بر كشور حاكم شود و آنرا به هر حاكمیت دیگری ترجیح می دهند. وظیفه دانشگاه هاست كه در آموزش عالی پیگیر این حاكمیت بوده و جوانان را به منظور زندگی در این بستر آماده كنند. نباید نسبت به آینده جوانان بی تفاوت باشیم.
طهرانچی با اشاره به پیشنهاد مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، در خصوص راه اندازی ستاد اقامه نماز در واحدهای دانشگاهی این استان، اظهار داشت: استان ها هیچ محدودیتی برای این كار ندارند و تاكید هم بر این است كه به جوانان اهمیت دهیم و با آنها صحبت نماییم كه این مورد می تواند با راه اندازی ستاد اقامه نماز و توجه به تعلیم و تربیت با روش ایجابی و محبتی، تحقق یابد.
وی با اشاره به ضرورت راه اندازی خوابگاه های متاهلی در دانشگاه آزاد اسلامی برای تشویق جوانان به ازدواج، تصریح كرد: برای این مورد مهم، برنامه های كلانی داریم و الان در حال شناسایی ظرفیت های خالی خوابگاهی هستیم تا بتوانیم آنها را تبدیل به خوابگاه های متاهلی نماییم.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تصریح كرد: در كنار دانشگاه ها، مدارس عالی مهارت تولید خواهد شد كه با عنایت به آمایش اشتغال استانی، دانش آموزان و دانشجویان مهارت های لازم را بیاموزند.
طهرانچی با اشاره به انجام حسابرسی دقیق و شفاف از فعالیت های دانشگاه آزاد اسلامی، تصریح كرد: متاسفانه هیات های امنای استان و مركزی دانشگاه آزاد اسلامی تابحال حسابرسی مستقل نداشت كه با تاكید دكتر ولایتی این امر توسط یكی از شركت های معتبر و مستقل در حال انجام می باشد و وضعیت مالی دانشگاه در سال ۱۳۹۵ مورد بررسی دقیق قرار گرفت و كمیسیون های دائمی جلسات ۵ ساعته روزانه برگزار كردند كه بدین سان همه حساب های دانشگاه آزاد اسلامی در چارچوب ۳۵ بسته مورد بررسی موشكافانه قرار گرفت.
وی اظهار داشت: هیئت امنای مركزی دانشگاه آزاد اسلامی تاكید دارد كه فعالیت های این دانشگاه شفاف باشد و به وظیفه خود در قبال مردم عمل كند.

1397/10/25
14:45:52
5.0 / 5
4383
تگهای خبر: آموزش , پزشك , تحصیل , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۵
دانشگاه فارسی

دانشگاه فارسی

آموزش از راه دور

unifarsi.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دانشگاه فارسی محفوظ است