هنرستان های تولیدمحور در استان سمنان توسعه می یابند

هنرستان های تولیدمحور در استان سمنان توسعه می یابند

دانشگاه فارسی: مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان بر نقش بی بدیل هنرستان هادر مهارت آموزی، خدمات رسانی به جامعه و مواجهه با بیکاری تاکید و خواهان حرکت بسمت کیفی سازی و ایجاد هنرستان های تولیدمحور شد.



به گزارش دانشگاه فارسی به نقل از مهر، قاسم شریفی بعدازظهر یکشنبه در نشستی با مدیران هنرستان های سمنان به میزبانی آموزش و پرورش شهرستان، بر نقش منحصربه فرد این مدارس در خدمات رسانی به جامعه، مهارت آموزی و مواجهه با بیکاری جوانان تاکید و خواهان حرکت به سوی «کیفی سازی» و ایجاد هنرستان های تولیدمحور شد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان، مدیران هنرستان ها را «مغزهای متفکر» و «بهترین های مدیران مدارس» توصیف کرد و گفت: هدف از این گردهمایی، هدایتگری و راهبری موضوع مدیریت در هنرستان ها است. اگر بخش مدیریت هنرستانی را تقویت نماییم، خیلی از مشکلات و چالش های این حوزه حل خواهد شد.
شریفی با اشاره به اینکه خدمت مدیران هنرستان ها به جامعه، منحصربه فرد و فوق العاده اثربخش است، اشاره کرد: شما به جامعه خدمت می کنید، چونکه موضوع اشتغال، با اهمیت ترین موضوعی است که جوانان امروز با آن مواجه اند. اگر در این راه درست حرکت نماییم، هم به فرد خدمت کرده ایم، هم به جامعه و هم به پیش گیری از لطمه های اجتماعی کمک کرده ایم.
وی با هشدار دربارهٔ عواقب بیکاری جوانان، اضافه کرد: فرد اگر مشغول به کاری باشد و مهارتی داشته باشد، بیکار نمی گردد. متاسفانه قسمتی از جوانان ما به سبب نداشتن مهارت، هدف مشخصی در زندگی ندارند، در حالیکه دانش آموزان هنرستانی اگر به درستی راهنمائی شوند، حتی در دوره تحصیل می توانند مشغول درآمد زایی و اشتغال شوند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به افزایش درصد هدایت دانش آموزان به رشته های مهارتی، تصریح کرد: امسال حدود ۵۱.۲ درصد از دانش آموزان پایه دهم به رشته های مهارتی هدایت شده اند که رشد حدود ۴ درصدی نسبت به سال قبل را نشان میدهد. اما برای ما توسعه متوازن به تنهایی کافی نیست، بلکه کیفیت مهم می باشد.
وی از مدیران خواست تا از حالا فضایی را پیشبینی کنند که سه تا چهار سال آینده، «کیفیت» محور اصلی کار آنان باشد.
شریفی بر لزوم جذب بهترین دانش آموزان حتی بوسیله ایجاد هنرستان های نمونه دولتی و ضمیمه کردن هنرستان به مدارس خاص مانند شاهد و تیزهوشان تاکید کرد.
شریفی با اشاره به نگرانی برخی خانواده ها از بُعد تربیتی هنرستان ها، اظهار داشت: به حوزه معاونت پرورشی ماموریت داده ایم که برنامه های ویژه ای برای پیش گیری از لطمه های اجتماعی و تقویت مباحث تربیتی در هنرستان ها طراحی و اجرا نماید.
وی پیشنهاد کرد: مدیران می توانند با برگزاری برنامه های شاد و پرشور مانند مسابقات ورزشی و المپیادهای شایستگی محور که شامل رشته های ورزشی نیز باشد، به تخلیه هیجانی دانش آموزان و ایجاد نشاط کمک کنند. حتی اگر گاهی درگیری های کوچکی پیش آید، باید آنرا بعنوان قسمتی از پروسه یادگیری حل تعارض بپذیریم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به اینکه در سیستم آموزش و پرورش استان، حمایت صددرصدی از هنرستان ها وجود دارد، اظهار کرد: ما به دنبال ایجاد تمایز و توجه بیشتر به مدیران هنرستان ها نسبت به مدیران سایر دوره های تحصیلی هستیم، چونکه آنان از برخی ظرفیتهای درآمد زایی محرومند. امیدواریم امسال بتوانیم قدمهای عملی در این مورد برداریم.
وی شعار هنرستانی که تولیدی نباشد، هنرستان نیست را آرمانی اما قابل پیگیری خواند و بر حرکت به سوی هنرستان های تولیدمحور تاکید کرد.
شریفی با اشاره به موفقیت دو دانش آموز هنرستانی استان در کسب رتبه های دو رقمی در کنکور سراسری، از تشکیل کارگروه ها و تیم های ویژه برای مشاوره و هدایت تحصیلی دانش آموزان هنرستانی به منظور ادامه چنین موفقیت هایی اطلاع داد.
وی با تشکر از همکاری مدیران و تیم معاونت آموزش متوسطه، اظهار امیدواری کرد که با همکاری و اعتماد متقابل، قدم های بزرگی در جهت پیشرفت کیفیت هنرستان های استان برداشته شود.

منبع:

1404/07/21
11:14:08
5.0 / 5
11
تگهای خبر: آموزش , تحصیل , تولید , جوانان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۵
دانشگاه فارسی

دانشگاه فارسی

آموزش از راه دور
پلت فرم یادگیری از راه دور که امکان تحصیل در رشته های مختلف را بصورت آنلاین فراهم می آورد

unifarsi.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دانشگاه فارسی محفوظ است