آذرکیش:
7700 فضای آموزشی جدید در مناطق محروم درحال ساخت است
دانشگاه فارسی: معاون وزارت آموزش وپرورش با اشاره به همکاری خیرین و جامعه محلی از ساخت هزاران فضای آموزشی جدید در مناطق محروم آگاهی داد و برنامه های دولت برای توسعه عدالت آموزشی را تشریح نمود.
به گزارش دانشگاه فارسی به نقل از مهر، مصطفی آذرکیش بعدازظهر چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اصفهان که با ریاست استاندار اصفهان برگزار شد بر اهمیت مشارکت جامع مردم، نهادها و دستگاه ها در ارتقاء نظام آموزشی کشور تاکید کرد و اظهار داشت: آموزش و پرورش جایگاه بسیار رفیعی دارد و برای بهبود کیفیت آموزش، همکاری تمامی ارکان جامعه ضرورت دارد. وی افزود که قانون شوراهای آموزش و پرورش نیز با هدف تحقق همین مشارکت و نظارت عمومی تدوین شده است.
آذرکیش با اشاره به ظرفیت ها و عملکرد موفق استان اصفهان در شاخصهای آموزشی و تربیتی، این موفقیت ها را نتیجه تلاش هماهنگ مدیران، معلمان، خانواده ها و نهادهای همراه دانست.
وی تاکید کرد: نظام تعلیم و تربیت باید فرآیندی تعالی جویانه، تعاملی و یکپارچه باشد و ازاین رو یکی از محورهای برنامه هفتم توسعه، ارتقاء کیفیت آموزش از راه ۲۱ شاخص کمی همچون ارتقاء معدل دوره دوم متوسطه، کاهش تراکم کلاس ها، افزایش سرانه ورزشی و تقویت توانایی حرفه ای معلمان و مدیران مدارس است.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش به تغییر کارکرد آزمون نهائی اشاره نمود و اظهار داشت: حال کمتر از ۱۵ درصد ورودی های دانشگاه از راه کنکور هستند که نشان دهنده افزایش نقش مدرسه و کیفیت آموزش در فرایند تحصیلی است. وی ادامه داد: دیپلم صادر شده باید نشان دهنده توانایی واقعی دانش آموز باشد و برنامه ریزی ها باید در این جهت صورت گیرد.
آذرکیش به موفقیتهای دانش آموزان در حوزه نخبگانی و کسب بیشتر از ۴۰ مدال در المپیادهای جهانی علمی و ورزشی اشاره نمود و اظهار داشت: باید کیفیت آموزش را در همه سطوح ارتقا داد، نه فقط در قسمت نخبگان.
وی به اقدامات وزارت آموزش و پرورش برای توسعه عدالت آموزشی اشاره نمود و از ساخت ۷۷۰۰ فضای آموزشی جدید در مناطق محروم با مشارکت خیرین خبر داد: بیشتر از ۲۴۰۰ مدرسه از این شمار قابل استفاده است. همینطور طرح هایی مانند مدرسه جهاد سلامت، سفر یادگیری و شبکه ملی یادگیری معلم با هدف ارتقاء مهارت حرفه ای معلمان و مدیران مدارس درحال اجراست.
آذرکیش بر اهمیت توجه ویژه به دوره های پیش دبستانی و ابتدایی تاکید کرد و اظهار داشت: این دوران بهترین زمان برای یادگیری است و نیازمند سرمایه گذاری و برنامه ریزی بیشتر است. هدف غائی ایجاد فرصت های یادگیری متنوع و با کیفیت برای همه دانش آموزان است.
وی اضافه کرد: مسیر ورود به دانشگاه تنها یکی از طریق های رشد است و بیشتر از ۸۵ درصد کارهای اقتصادی جهان توسط اشخاصی به انجام می رسد که دیپلم دارند اما وارد دانشگاه نشده اند؛ ازاین رو توسعه آموزش های فنی وحرفه ای و مهارتی برای آمادگی دانش آموزان جهت ورود به بازار کار ضرورت دارد.
آذرکیش با تکیه بر نقش همه ذی نفعان از خانواده ها تا نهادهای دولتی و غیردولتی اظهار داشت: همکاری و هم افزایی تمامی بخش ها برای رسیدن به آموزش با کیفیت حیاتی می باشد و آموزش و پرورش تنها با مشارکت جمعی می تواند به اهدافش برسد.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب