مشارکت بالاتر از ۲۵۲ هزار معلم دوره متوسطه در شبکه ملی یادگیری معلمان
به گزارش دانشگاه فارسی، معاون متوسطه وزارت آموزش وپرورش با اشاره به ایجاد شبکه ملی یادگیری معلمان (شمیم) اظهار داشت: تابحال ۲۵۲ هزار معلم دوره متوسطه در این طرح مشارکت کرده اند.
به گزارش دانشگاه فارسی به نقل از مهر، مصطفی آذرکیش، معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش ضمن تشریح اهداف نهضت توسعه عدالت آموزشی در عرصه فضا و کیفیت با تشریح گزارشی از شبکه ملی یادگیری معلمان متوسطه اظهار داشت: در این شبکه که باهدف پیشرفت کیفیت آموزشی درحال انجام است؛ مخاطبین و گروههای هدف که در سال تحصیلی جدید در دوره متوسطه آموزش و پیاده سازی طرح را بر عهده دارند شامل معاونین آموزش متوسطه استان، شهرستان و مناطق، رؤسای ادارات، کارشناس مسئولان و کارشناسان آموزش و تکنولوژی، گروههای آموزشی و بررسی محتوای دوره متوسطه در استان، شهرستان و مناطق، اعضاء دبیرخانه های راهبری کشوری و سرگروه آموزشی استان، شهرستان و مناطق، راهبران تحول در پروسه آموزش و یادگیری و معلمان، هنرآموزان، مدیران و معاونان مدارس دوره متوسطه می شوند.
وی به ابعاد توانمندسازی معلمان متوسطه اشاره نمود و اظهار داشت: سنجش و ارزشیابی، روش های نوین آموزش و یادگیری و روش های نوین آموزش و یادگیری و یادگیری متناسب با محیط آموزشی شامل چیدمان کلاس، کلاس موضوعی و… همچون آنها هستند.
آذرکیش به سرفصل های آموزشی آن اشاره نمود و اضافه کرد: تحول در پروسه آموزش و یادگیری، پیاده سازی و اجرای روش های نوین تدریس و نگاههای یاددهی-یادگیری، تحول در محیط و فضاهای یادگیری، طراحی و راهبری آموزشی و.. همچون آنها بحساب می آید.
وی پروسه اجرای طرح را در دو فاز دانست و اظهار داشت: مرحله اول شامل آموزش و کار کارگاهی راهبران تحول است که در چهار مرحله در تابستان جاری درحال برگزاری است. در این مرحله آموزش هایی برای مدرسین راهبران کشوری، راهبران و مدرسین استانی، راهبران و مدرسین شهرستانی یا منطقه ای و آموزش راهبران مدرسه ای شامل مدیر، معاونین و دبیران و هنرآموزان صورت می گیرد.
وی با تشریح مرحله دوم پرداخت و افزود: مرحله دوم شامل آموزش و پیاده سازی طرح در مدارس و سامانه شمیم (شبکه ملی یادگیری معلمان) که شامل ۵ مرحله همچون تشکیل کارگروه در سطوح مختلف (استان، شهرستان منطقه و مدرسه)، اجرا و پیاده سازی در سطح مدارس، آموزش تکمیلی بمنظور اصلاح و بهبود اجرا و پیاده سازی مدرسه ای (مرحله دوم)، تدوین مستندات، تجربیات و تولید محتواهای مورد نیاز و نظارت و ارزیابی از اجرای پروسه طرح توسط دبیران و هنرآموزان در کلاس، آزمایشگاه، کارگاه و سایت مدرسه است.
معاون متوسطه وزیر آموزش و پرورش به استقبال معلمان از شبکه ملی یادگیری معلمان متوسطه (طرح شمیم) اشاره نمود و اظهار داشت: تا حالا بالاتر از ۲۵۰ هزار معلم عضو شبکه شدند.
آذرکیش به جشنواره نوآوری در پروسه آموزش و یادگیری در دوره متوسطه اشاره نمود و اضافه کرد: آمار شرکت کنندگان متوسطه اول در این جشنواره بالاتر از ۱۵ هزار نفر است. همین طور چهارمین جشنواره نوآوری در پروسه آموزش و یادگیری ویژه هنرستان ها نیز درحال برگزاری است و تعداد هنرآموز شرکت کننده در مرحله استانی ۶۱۳۸ نفر، تعداد هنرآموز خانم ۳۹۵۵ نفر، تعداد هنرآموز مرد ۲۱۸۳ نفر است.
به اجمال، به گزارش دانشگاه فارسی به نقل از مهر، مصطفی آذرکیش، معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش ضمن تشریح اهداف نهضت توسعه عدالت آموزشی در حوزه فضا و کیفیت با تشریح گزارشی از شبکه ملی یادگیری معلمان متوسطه گفت: در این شبکه که باهدف پیشرفت کیفیت آموزشی در حال انجام است؛ مخاطبین و گروه های هدف که در سال تحصیلی جدید در دوره متوسطه آموزش و پیاده سازی طرح را بر عهده دارند شامل معاونین آموزش متوسطه استان، شهرستان و مناطق، رؤسای ادارات، کارشناس مسئولان و کارشناسان آموزش و تکنولوژی، گروه های آموزشی و بررسی محتوای دوره متوسطه در استان، شهرستان و مناطق، اعضاء دبیرخانه های راهبری کشوری و سرگروه آموزشی استان، شهرستان و مناطق، راهبران تحول در فرآیند آموزش و یادگیری و معلمان، هنرآموزان، مدیران و معاونان مدارس دوره متوسطه می شوند. همچنین چهارمین جشنواره نوآوری در فرآیند آموزش و یادگیری ویژه هنرستان ها نیز در حال برگزاری است و تعداد هنرآموز شرکت کننده در مرحله استانی ۶۱۳۸ نفر، تعداد هنرآموز خانم ۳۹۵۵ نفر، تعداد هنرآموز مرد ۲۱۸۳ نفر است.
منبع: دانشگاه فارسی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب