عدالت آموزشی با پشتیبانی از استعدادهای مناطق محروم در اولویت قرار دارد
به گزارش دانشگاه فارسی، معاون وزیر آموزش وپرورش اظهار داشت: عدالت آموزشی یعنی فراهم کردن فرصت های برابر برای دانش آموزان مستعد در سراسر کشور در اولویت دولت قرار دارد.
به گزارش دانشگاه فارسی به نقل از مهر، الهام یاوری عصر دوشنبه در جلسه شورای معاونین آموزش وپرورش قم با اشاره به اوامر رهبر معظم انقلاب، عدالت آموزشی را ایجاد فرصت های یادگیری برای دانش آموزان مستعد، حتی در مناطق محروم دانست و اظهار داشت: آموزش متناسب با توانایی علمی و انگیزه دانش آموزان، مصداق عدالت آموزشی است؛ بی عدالتی آنست که فردی به سبب وضعیت اقتصادی یا محل سکونتش از تحصیل باکیفیت محروم بماند. معاون وزیر آموزش وپرورش اضافه کرد: ایجاد امکانات برابر در تمام مدارس کشور آرمانی باارزش است، اما باتوجه به محدودیت منابع باید فرصت رشد را برای خردسالان مستعد در خانواده های کم برخوردار فراهم نماییم. یاوری اشاره کرد: «مدارس سمپاد باید برای تمام استعدادهای کشور باشد، نه فقط فرزندان متمول در شهرهای بزرگ و راهبرد صحیح این است که با شناسایی دقیق، خردسالان بااستعداد در مناطق کم برخوردار را نیز تحت پوشش قرار دهیم. وی با اشاره به ظرفیت محدود پذیرش در مدارس سمپاد ابراز کرد: هم اکنون تنها امکان پوشش حدود سه هزار دانش آموز در سراسر کشور وجود دارد و به این علت، برنامه های حمایتی برای دانش آموزان خارج از مدارس سمپاد نیز درحال توسعه است. رییس سازمان سمپاد از اجرای طرح «همیار سمپاد» آگاهی داد که در آن دانش آموزان و معلمان سمپاد به سایر مدارس خدمات علمی، آموزشی و انگیزشی ارائه می دهند. وی همین طور برنامه های «فراگیر سمپاد» را معرفی نمود که به دانش آموزان مستعد از مدارس عادی امکان مشارکت در کارهای علمی و فرهنگی سمپاد را می دهد و اظهار داشت: لیست این برنامه ها در سایت رسمی sampad.gov.ir انتشار یافته و از مدارس مناطق مختلف دعوت می نماییم دانش آموزان مستعد خودرا به ما معرفی کنند. یاوری با تکیه بر تعامل بیشتر مدارس سمپاد با سایر مدارس کشور اظهار داشت: تجربیات موفق آموزشی باید بصورت ساده، کم هزینه و قابل الگوبرداری در اختیار مدارس دیگر قرار گیرد و برای این منظور، نمایشگاه هایی در مدارس برگزار می نماییم تا مدیران مدارس دیگر بتوانند از آنها بازدید نمایند. وی اضافه کرد: کاهش فاصله میان مدارس سمپاد و سایر مدارس کشور هدفی جدی است، برای اینکه آینده کشور با مشارکت همه دانش آموزان ساخته خواهد شد. رییس سازمان سمپاد به چالش های نیروی انسانی و خوابگاه های دانش آموزی اشاره نمود و اظهار داشت: به سبب دغدغه های تربیتی و کمبود منابع، درحال حاضر امکان ساخت خوابگاه برای دانش آموزان دوره اول متوسطه در مناطق دورافتاده فراهم نیست. وی با انتقاد از اختصاص غیردقیق معلمان تخصصی سمپاد اضافه کرد: نباید معلمان سمپاد را فقط برای تکمیل ساعت به مدارس دیگر با رشته های نامرتبط اعزام کرد؛ این اقدام موجب اتلاف منابع انسانی با کیفیت می شود و نیازمند بازبینی جدی است.
منبع: دانشگاه فارسی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب