فراخوان تولید یک مکمل پروبیوتیک بومی با حمایت صندوق نوآوری

فراخوان تولید یک مکمل پروبیوتیک بومی با حمایت صندوق نوآوری

به گزارش دانشگاه فارسی، یکصدوسی وپنجمین فراخوان مشارکت در اکتساب فناوری طرح «ساخت مکمل پروبیوتیک بومی لاکتوباسیلوس ادغام شده با نانوذرات طلا» با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی و به پیشنهاد یک گروه پژوهشی از دانشگاه علوم پزشکی ارومیه منتشر گردید.


به گزارش دانشگاه فارسی به نقل از ایسنا، شیوع بیماری های بدخیم همچون سرطان معده در سرتاسر جهان بشدت بالا رفته است. در این میان کشور ما هم از این قاعده مستثنا نیست. این امر تا حد زیادی به سبب تغییرات در سبک زندگی مانند عدم فعالیت، تغذیه آلوده به مواد شیمیایی، مواجهه مستمر با انواع مختلف سموم استرس و بسیاری موارد دیگر است. پروبیوتیک ها بخصوص لاکتوباسیل ها بعنوان ابزاری کمکی برای درمان سرطان های مختلف و همینطور سرطان معده معرفی شده اند. این گروه از باکتری ها، به صورت طبیعی در میکروبیوم انسان وجود دارند و می توانند از تکثیر سلول های سرطان معده از راه مکانیسم های ایمونوژنیک و غیر ایمونوژنیک جلوگیری نمایند.
در این طرح دستیابی به دانش فنی ساخت مکمل پروبیوتیک بومی لاکتوباسیلوس ادغام شده با نانوذرات طلا مدنظر است. اندازه نانوذرات طلا تقریبـــا حــدود ۱۰۰ نانومتر خواهد بود. نانوذرات طلا سبب افزایش بقاء نانو مکمل در بدن و در نتیجه ماندگاری آن روی سلول های سرطانی در محیط اسیدی معده می شود. ماندگاری نانو مکمل در معده حدود ۴ تا ۶ ساعت و تأثیر نانو مکمل روی سلول های سرطانی معده و القای آپاپتوز حدود ۹۸-۷۸ درصد خواهد بود. وجود نانو ذرات با قابلیت مشاهده و پیگیری از روند القای آپاپتوز در سلول های سرطانی به وسیله CT-scan مقدور است. همینطور دوز مؤثر روی سلول های سرطانی در ۴۸ ساعت با OD نیم مک فارلند حدود ۰.۵۲۵ خواهد بود.
به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، اعلام آمادگی برای مشارکت در اکتساب فناوری حاصل از این فراخوان پژوهشی و عرضه درخواست تنها برای شرکت ها و شتابدهنده های دانش بنیان مجاز است. درخواستی که بیشترین تناسب را با الزامات این اکتساب فناوری داشته باشد، انتخاب و بعنوان «مشارکت کننده» برای مذاکرات تکمیلی به هسته پژوهشی متقاضی معرفی خواهد شد.
گروههای پژوهشی و فناور توانمند برای عرضه چاره در این زمینه باید تا روز پنجشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ پروپوزال و پیشنهادهای خویش را در چارچوب Word از راه سامانه غزال صندوق نوآوری و شکوفایی به نشانی ghazal.inif.ir ارسال نمایند.




1403/03/15
12:35:53
5.0 / 5
245
تگهای خبر: پزشك , تولید , دانش بنیان , دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۲
دانشگاه فارسی

دانشگاه فارسی

آموزش از راه دور

unifarsi.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دانشگاه فارسی محفوظ است