طریفی حسینی خبر داد؛

رشته موسیقی برای دانش آموزان استثنایی

رشته موسیقی برای دانش آموزان استثنایی

به گزارش دانشگاه فارسی، رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی اظهار داشت: مقرر است بصورت ویژه روی برنامه ریزی آموزشی طیف اوتیسم کار شود تا این دانش آموزان نظام آموزشی متفاوتی داشته باشند.


به گزارش دانشگاه فارسی به نقل از مهر، نشست خبری مشترک میان سازمان آموزش و پرورش استثنایی و پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش با موضوع همایش بین المللی تعلیم و تربیت کودکان با نیاز ویژه، با تکیه بر برنامه درسی ظهر امروز برگزار گردید. حمید طریفی حسینی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در این جلسه خبری ضمن اشاره به لزوم وحدت بین ارکان نظام آموزش و پرورش اظهار داشت: بسیار مهم و اثرگذار می باشد که سازمان ها علاوه بر ماموریت هایی که دارند ماموریت های مشترکی هم دارند و در جهت این ماموریت های مشترک همایشی هم برگزار می گردد که برای بازبینی برنامه های درسی دانش آموزان استثنایی عمل نماییم. وی با اشاره به اینکه دانش آموزان استثنایی بخش مهمی از دانش آموزان کشور هستند اظهار داشت: باید از کسانی که می خواهند این همایش را برای بهبود وضع محتوای آموزشی دانش آموزان استثنایی برگزار کنند تقدیر کنم. یکی از موضوعات همیشگی ما در سازمان آموزش و پرورش استثنایی بحث به روز رسانی و کارآمدسازی کتب درسی بوده است که بخش اعظم این مساله را به پژوهشگاه محول کردیم. طریفی ضمن اشاره به این که محورهای این همایش با همایش های مشابهی که در دانشگاه ها و پژوهشگاه ها برگزار می گردد متفاوت می باشد اظهار داشت: سازمان آموزش و پرورش استثنایی از دستاوردهای این همایش برای بهبود کیفیت آموزش های خود استفاده خواهد نمود تا بصورت ویژه برای دانش آموزان استثنایی یک نظام درسی ویژه طراحی شود. وی با تکیه بر این که تا حالا ۳۶ رشته مهارتی و درسی در بین دانش آموزان استثنایی داشتیم؛ اظهار داشت: برای دانش آموزان استثنایی رشته های موسیقی و خدمات عمومی به رشته های مورد تأیید شورایعالی آموزش و پرورش رسید. درحال برنامه ریزی برای تصویب ۵ رشته جدید درسی هم هستیم که می توان از خروجی های این همایش هم برای آن استفاده نمود. ما باید از کلاس داری به سمت سیاستگذاری و برنامه ریزی حرکت نماییم و مبتنی بر شواهد و داده های متقن، حکمرانی داده مبنا و مبتنی بر شواهد را داشته باشیم. رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی اضافه کرد: ۸ محور کلی را برای این همایش در نظر گرفتیم و ذیل آنها فعالیت خواهیم کرد. امیدواریم دستاوردهای این همایش نتایج خوبی را برای ارتقای وضع برنامه درسی دانش آموزان استثنایی داشته باشد. وی ضمن اشاره به اهمیت کارآمدسازی برنامه درسی اظهار داشت: سند برنامه درسی و سند تحول از اسناد مهم برای ما هستند. رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به اینکه امسال برای نخستین بار یک گروه اختصاصی برای طیف اوتیسم ایجاد کردیم، اظهار داشت: مقرر است بصورت ویژه روی برنامه ریزی آموزشی طیف اوتیسم کار شود تا این دانش آموزان نظام آموزشی متفاوتی داشته باشند. این امر نیاز به کار عمیق و پشتوانه پژوهشی دارد. طریفی اضافه کرد: جدول عناوین دروس پنج رشته شامل گیاهان دارویی، خدمات فروشگاهی، کمک پیرایشگری مردانه، کمک سراجی و کشاورزی شهری درحال نهایی شدن است که بعد از نهایی شدن باید آنرا به سازمان پژوهش و شورایعالی آموزش و پرورش ارسال نماییم و در صورت تصویب می توانیم وارد طراحی برنامه درسی این رشته ها شویم. وی با اشاره به اینکه امسال مجوز ۴۲ کد دوره خاص هنرستان کار دانش استثنایی و ۵۸ کد دوره تحصیلی متوسطه پیش حرفه ای جدید توسط سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور صادر شده است؛ اظهار داشت: برای هر یک از این رشته ها نیازمند یک برنامه درسی منسجم هستیم که در همایش پیش رو درباب آنها تعامل بیشتری خواهیم کرد. درحال تکمیل

1402/09/30
13:02:06
5.0 / 5
292
تگهای خبر: آموزش , تحصیل , خدمات , دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۱
دانشگاه فارسی

دانشگاه فارسی

آموزش از راه دور

unifarsi.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دانشگاه فارسی محفوظ است