صحرایی:

میزان موفقیت ما به ظرفیت سازی دیگر نهادها گره خورده است

میزان موفقیت ما به ظرفیت سازی دیگر نهادها گره خورده است

به گزارش دانشگاه فارسی، وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: میزان توفیق های ما به مقدار ظرفیت سازی دیگر نهادها گره خورده است.



به گزارش دانشگاه فارسی به نقل از مهر، رضامراد صحرایی در همایش هم اندیشی ستاد ملی هماهنگی و پشتیبانی بسیج دانش آموزی که در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد، ضمن تسلیت ایام اربعین همینطور گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش آموز و معلم اظهار نمود: اربعین سال جاری با یاد و خاطره سردار شهید سلیمانی، قدرت اسلام و محبت خاندان علیهماالسلام نمایان کرد.
وی اضافه کرد: تجربه ما نشان داده است در راه برنامه ریزی، هیچ عنصر و مولفه ای اثرگذارتر از هماهنگی، یکپارچگی و انسجام نیست. اگر هماهنگ باشیم در برنامه ها موفق می شویم اگر هماهنگ نباشیم به اندازه زحمت، به نتیجه نمی رسیم.
صحرایی بیان نمود: در آموزش و پرورش تاکید داریم از واگرایی بپرهیزیم و همگرایی داشته باشیم. آموزش و پرورش بزرگترین دستگاه اداری کشور است و مهم ترین مأموریت دولت هم، آموزش و پرورش است و این نگاه رئیس جمهور محترم است. مأموریتی که تربیت نسل و انتقال آموزه های دینی به آن نسل برای مقدمه سازی تمدن نوین اسلامی و زمینه سازی ظهور حضرت حجت را در پیش دارد.
وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: این مأموریت مأموریتی است که هر کسی در راه آن قرار می گیرد باید بر مبنای وظیفه کار کند.
وی افزود: انسجام از درون و تعامل از برون راز موفقیت ماست کلید مشکل ما دست خود ما است که یکپارچگی را می طلبد این مقدمه ای برای هماهنگی با برون آموزش و پرورش می شود.
صحرایی اظهار نمود: آموزش و پرورش مجموعه ای است که همه دستگاه ها نسبت به آن مأموریت و وظیفه دارند در فصل هشتم سند تحول بنیادین هم کار ملی برای تحول مورد تاکید است.
وزیر آموزش و پرورش ضمن اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری اضافه کرد: اگر سه کار را انجام دهیم موفق خواهید بود؛ برنامه ریزی دقیق و شفاف، تلاش جهادی و نظارت و مراقبت.
وی در اینباره افزود: این سه گانه برنامه ریزی جامع می تواند موفقیت ما را تضمین کند اما عمده صدمه ما اینست که تلاشهای ما مطابق با نظارت و مراقبت ها نیست.
صحرایی ضمن اشاره به سند تحول بنیادین، راز موفقیت را هماهنگی دانست و اظهار داشت: هیچ وزارت خانه ای نداریم که نسبت به آموزش و پرورش مأموریت نداشته باشد.
وزیر آموزش و پرورش اظهار نمود: تربیت انسانی متعهد، مؤمن و معتقد به مسئولیت ها در مقابل خدا، خود، خلق و طبیعت، حقیقت جو، ایثارگر، شجاع، وطن دوست، مهرورز، جمع گرا، جهان اندیش، ولایت مدار، منطبق و تلاشگر در مقابل امر الهی، با اراده، امیدوار، امانت دار، دانا، توانا، انتخاب گر، با حیا، خلاق، کارآفرین، ماهر، متخلق، سالم، بانشاط، قانون مدار و نظم پذیر در سند تحول بنیادین مورد تاکید است. تکلیف ما اینست که به سند تحول بنیادین بازگردیم ما که دغدغه تربیت فرزندانمان را برعهده داریم باید به این امر دقت نماییم.
وی به فرازی از سند تحول بنیادین پیرامون مبحث مدرسه چشم انداز سند تحول بنیادین اشاره و اظهار نمود: مدرسه در افق سند خصوصیت هایی دارد؛ مدرسه نقطه اتکای دولت، ملت و کانون تربیت محله است. در فراز دیگر این سند آمده است دانش آموز باید برخوردار از قدرت تصمیم گیری و برنامه ریزی عملی باشد.
صحرایی با اشاره به اینکه مدرسه تأمین کننده نیازهای دانش آموزان است، اظهار داشت: مدیر مدرسه باید برای این امر تربیت شود تا موفقیت هایمان بیشتر شود.
وزیر آموزش و پرورش با تکیه بر این که مقدار توفیقات ما به مقدار ظرفیت سازی دیگر نهادها گره خورده است بیان نمود: تشکل های دانش آموزی باید باهم هماهنگ باشند تا ان شالله سال تحصیلی خوبی را آغاز نماییم.
وی به بازگشایی مدارس اشاره نمود و اظهار داشت: برای بازگشایی مدارس، هماهنگی هایی را داشته ایم؛ ان شاالله مهری پر امید و با نشاط در پیش خواهیم داشت.

1402/06/22
08:23:05
5.0 / 5
260
تگهای خبر: آموزش , تحصیل , دستگاه , هنر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۲
دانشگاه فارسی

دانشگاه فارسی

آموزش از راه دور

unifarsi.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دانشگاه فارسی محفوظ است