معاون سوادآموزی اداره كل آموزش و پرورش اصفهان:

6300 نفر در اصفهان تحت پوشش برنامه های سوادآموزی قرار گرفتند

6300 نفر در اصفهان تحت پوشش برنامه های سوادآموزی قرار گرفتند

به گزارش دانشگاه فارسی، معاون سواد آموزی اداره کل آموزش وپرورش استان اصفهان اظهار داشت: بیش از 6 هزار و 300 نفر در این استان تحت پوشش برنامه های سوادآموزی قرار گرفتند.



به گزارش دانشگاه فارسی به نقل از مهر، سید احمد امامیه بامداد پنج شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به این که روز هفدهم شهریور (هشت سپتامبر) روز جهانی سوادآموزی است، گفت: در طول سال تحصیلی گذشته، برنامه های مختلفی در عرصه سوادآموزی استان اصفهان انجام شد و بیش از ۶۳۰۰ نفر در قالب یک هزار و ۱۶۴ کلاس درس، تحت پوشش برنامه های سوادآموزی قرار گرفتند.
وی افزود: اگر هر مدرسه استان اصفهان، به طور متوسط ۲۰۰ دانش آموز داشته باشد، به تعبیری می توان اظهار داشت که حوزه سوادآموزی استان اصفهان در سال تحصیلی گذشته ۳۱ مدرسه را تحت پوشش داشته است.
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش وپرورش استان اصفهان ضمن قدردانی از زحمات کارشناسان سوادآموزی آموزش وپرورش استان، اشاره کرد: سال تحصیلی سوادآموزی، از شهریورماه شروع می شود و هم اکنون، ظرفیت شهرستان ها و نواحی مشخص و به نواحی و مناطق ابلاغ گردیده است و تلاش می نماییم این ظرفیت را بصورت حداکثری تحت پوشش قرار دهیم.
امامیه با اشاره به وضعیت سوادآموزی در استان اصفهان اظهار داشت: هم اکنون، در استان اصفهان آمار افراد جامانده از سواد یا کم سواد در بازه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال، احصا شده و برنامه ریزی های لازم انجام شده است.
وی افزود: حجم ابلاغی سازمان سوادآموزی کشور برای سال تحصیلی پیشرو ۱۱ هزار نفر است که شناسایی، جذب، آموزش و نگهداشت آنها فرایندی دشوار است که مجموعه معاونت سوادآموزی درحال کوشش برای عملیاتی کردن برنامه ریزی های انجام شده هستند.
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش وپرورش استان اصفهان طرح شتاب بخشی به ارتقای سطح سواد استان را یکی از طرح های این معاونت برای سال تحصیلی پیشرو دانست و اظهار داشت: این طرح به کمک دستگاه های دولتی و غیردولتی در سطح استان اجرا خواهد شد تا علاوه بر ۱۱ هزار نفر حجم ابلاغی سازمان سوادآموزی، تعداد قابل توجه دیگری از افراد در دستگاهها، نهادها، ارگان ها و مجامع خیریه تحت پوشش قرار گیرند و بتوانند به زودی از نعمت خواندن و نوشتن و سواد بهره مند شوند.
امامیه افزود: توانمندسازی آموزش دهندگان و کادر اداری برای آشنایی با شیوه های نوین سوادآموزی از دیگر برنامه های معاونت سوادآموزی برای سال تحصیلی پیشرو است و همین طور توجه به مهارت آموزی سوادآموزان در کلاس های حرفه آموزی و مهارت آموزی نیز از برنامه های پیشرو است.
وی با اعلان اینکه افزایش مراکز یادگیری محلی در دستور کار است، گفت: می کوشیم تا در مناطقی که تجمع جاماندگان از سواد وجود دارد، با شروع به کار این قبیل مراکز، شرایط سوادآموزی و یادگیری مهارت های زندگی، فنی و حرفه ای برای آنها فراهم نماییم.
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش وپرورش استان اصفهان با اعلان اینکه تلاش می نماییم تا از ظرفیت خیران در استان اصفهان بهره ببریم، اشاره کرد: با برنامه های مختلف، در راه تحقق ریشه کنی بی سوادی که از اهداف مهم نظام مقدس جمهوری اسلامی است حرکت می نماییم تا قدمی برای شکوفایی استعدادهای جاماندگان از سوادآموزی برداریم.


منبع:

1402/06/18
12:21:52
5.0 / 5
358
تگهای خبر: آموزش , تحصیل , دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۱
دانشگاه فارسی

دانشگاه فارسی

آموزش از راه دور

unifarsi.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دانشگاه فارسی محفوظ است