یك مقام مسئول خبر داد؛

تدوین نظام رتبه‏ بندی دانشگاه‏ها در امور دانشجویان شاهد و ایثارگر

تدوین نظام رتبه‏ بندی دانشگاه‏ها در امور دانشجویان شاهد و ایثارگر

مدیر کل امور شاهد و ایثارگر وزارت بهداشت از تدوین نظام ارزیابی و رتبه‏ بندی دانشگاه‏ ها در امور دانشجویان شاهد و ایثارگر و اجرای طرح تقویت بنیه علمی دانشجویان به صورت مجازی اطلاع داد.


به گزارش دانشگاه فارسی به نقل از وزارت بهداشت، دکتر محمد تاجفرد در نشست مدیران امور دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه های علوم پزشکی کلان مناطق آمایشی کشور اهم اقدامات انجام شده و برنامه های آتی اداره کل امور شاهد و ایثارگر وزارت بهداشت را تشریح نمود. وی در سه بخش، به تشریح گزارش اقدامات و فعالیت ها، تشریح برنامه های آتی امور شاهد و ایثارگر و موانع و چالش ها برنامه های امور شاهد و ایثارگر پرداخت. گزارش اقدامات و فعالیت ها حوزه دانشجویان شاهد و ایثارگر مدیر کل امور شاهد و ایثارگر وزارت بهداشت، در ابتدا اقدام برای «تأمین و توزیع اعتبارات» برای کمک به برنامه های شاهد و ایثارگر دانشگاه ها، در سه مرحله اسفند ۹۸، شهریور ۹۹ و هم اکنون و پیگیری «وصول مطالبات معوقه دانشگاه ‏ها» بوسیله مجاری مربوطه و بنیاد شهید را همچون اقدامات یک ساله اداره کل برشمرد. تاجفرد همین طور بر احیای «سامانه جامع اطلاعات دانشجویان شاهد و ایثارگر» و بروزرسانی و تکمیل نهایی آنرا اولویت آتی خود برشمرد. وی به پیگیری فراگیر و مؤثر مسائل و مشکلات آموزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر اشاره نمود و اضافه کرد: انجام بموقع «نقل و انتقال دانشجویان» جامعه هدف برمبنای ضوابط و با دقت و رعایت عدالت، بررسی پرونده های‏ «موارد خاص» و شرکت مداوم و مؤثر در جلسات کمیسیون‏ موارد خاص وزارت و برگزاری «ترم تابستانی مجازی» برای دانشجویان معزز شاهد و ایثارگر همچون اقدامات آموزشی این دانشجویان است. مدیر کل امور شاهد و ایثارگر وزارت بهداشت از مشارکت فعال در برگزاری چهارمین جشنواره آموزشی تحصیلی «جایزه ملی ایثار» و تجلیل از برگزیدگان جشنواره، «بازدیدهای دوره ای از روند امور دانشجویان شاهد و ایثارگر» دانشگاه های علوم پزشکی و ارتباط مستمر با دانشگاه ها، بعنوان اقدامات یک ساله اخیر نام برد. وی با اشاره به ضرورت تقویت نظام پاسخگویی و نظام اطلاع رسانی، از ساماندهی نظام پاسخگویی و ایجاد «سامانه ارتباط نزدیک» و پاسخگویی سریع و همین طور «بازطراحی وب‏سایت اداره‏ کل» با رویکرد تولید و انتشار محتوا و تقویت اطلاع‏رسانی و ایجاد بخش های جدید و پیش‏بینی امکان دسترسی دانشگاه ها برای انتشار اخبار دانشگاهی و دراین زمینه اشاره نمود. تاجفرد همین طور با اشاره به برگزاری «اولین المپیاد ورزشی مجازی دانشجویان شاهد و ایثارگر» دانشگاه های علوم پزشکی، اضافه کرد: این جشنواره با هدف ارتقای سلامت و نشاط دانشجویان، با استقبال بسیار خوبی روبرو شده است. وی با اشاره به «تقویت تعاملات درون سازمانی و بین ‏بخشی» و جلسات مشترک دراین زمینه، از «جلب مشارکت صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت» در برنامه های آموزشی- فرهنگی آگاهی داد و اضافه کرد: خوشبختانه صندوق رفاه دانشجویان، آمادگی کامل خودرا برای همکاری با دانشجویان شاهد و ایثارگر اعلام نمود. مدیر کل امور شاهد و ایثارگر وزارت بهداشت درخواست نمود مدیران امور دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه ها ضمن هماهنگی با مدیران دانشجویی دانشگاه ها طرح های خودرا بعد از هم فکری به ستاد شاهد و ایثارگر وزارت بهداشت ارسال نمایند. تشریح برنامه های آتی امور شاهد و ایثارگر تاجفرد بررسی موانع و مشکلات اعتبارات و ساختار و تقویت واحدهای دانشگاهی را ضروری دانست و از تشکیل «شورای مشورتی آموزشی» و «شورای مشورتی پژوهشی» و «تقویت ارتباط با ستادهای دانشگاهی» و جلسات منظم ‏با مدیران کلان مناطق آمایشی آگاهی داد. وی تدوین «نظام ارزیابی و رتبه‏ بندی دانشگاه‏ ها» در امور دانشجویان شاهد و ایثارگر، «بازبینی دستورالعمل طرح استاد مشاور» دانشجویان شاهد و ایثارگر و بازنگری و روش اجرای «طرح تقویت بنیه علمی دانشجویان» با کمک دانشگاه علوم پزشکی مجازی را همچون برنامه های آتی اداره کل امور شاهد و ایثارگر برشمرد. مدیر کل امور شاهد و ایثارگر وزارت بهداشت تصریح کرد با جدی تر شدن طرح استاد مشاور، خیلی از مشکلات مانند افت تحصیلی دانشجویان شاهد وایثارگر مرتفع خواهد شد و در بحث ارتقا تحصیلی با کمک صندوق رفاه، می توان تسهیلاتی برای ایجاد انگیزه و تقویت برنامه های آموزشی دانشجویان در نظر گرفت. ایشان سپس بر ضرورت «ب‏روزرسانی سامانه جامع اطلاعات» با محوریت مناطق ۱۰ گانه آمایشی با هدف؛ ارزیابی دقیق تعداد دانشجویان، بررسی کیفیت آموزشی و کمک در رتبه‏ بندی دانشگاه ها تاکید کرد. تاجفرد بر اجرای «برنامه های رفاهی و صنفی» برای دانشجویان معزز شاهد و ایثارگر تاکید کرد و دراین زمینه به تقویت «برنامه های فرهنگی» و برگزاری جشنواره فرهنگی یادگاران ویژه دانشجویان شاهد و ایثارگر در ۵ رشته فیلم کوتاه، عکس، پوستر، شعر و دلنوشته و برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی «اعضای هیأت علمی ایثارگر» در آینده اشاره نمود. وی ادامه داد: پنجمین جشنواره آموزشی - تحصیلی جایزه ملی ایثار نیز تیر ماه سال آینده برگزار می شود، که در این جشنواره با تغییراتی نسبت به سالهای قبل، شرط معدل نیز گذاشته شده است. موانع و چالش ها برنامه های امور شاهد و ایثارگر مدیر کل امور شاهد و ایثارگر وزارت بهداشت به موانع و چالش های موجود اشاره نمود و اظهار داشت: «نبود ردیف بودجه مستقل و مشکلات اعتبارات و منابع مالی ناکافی» برای تخصیص به دانشگاها و «نبود ساختار منسجم و یکپارچه» در واحدهای دانشگاهی، از چالش های عمده ما محسوب می شوند. وی «کمبود نیروی انسانی» و «کمبود فضای فیزیکی» لازم و عدم پیش ‏بینی منابع لازم برای تحقق برخی قوانین جدید خصوصاً موارد قانونی برنامه ششم توسعه را از سایر مشکلات موجود برشمرد و از معاون آموزشی خواهان مساعدت دراین زمینه شد. تاجفرد ۶ موضوع «نقل و انتقال دانشجویان شاهد و ایثارگر و حمایت های لازم از آنان»، «طرح استاد مشاور و تقویت بنیه علمی دانشجویان و بررسی راه‏کارها»، «استفاده از ظرفیت صندوق رفاه دانشجویان در تسهیلات آموزشی و رفاهی با حضور رئیس صندوق رفاه دانشجویان»، «مروری بر جشنواره آموزشی- تحصیلی جایزه ملی ایثار»، «گزارش در مورد سامانه جامع اطلاعات امور دانشجویان شاهد و ایثارگر» و «ارائه طرح ها، ایده ها و پیشنهادات دانشگاه ها در سایر موارد» را بعنوان دستور جلسه عنوان نمود.


منبع:

1399/12/02
10:10:50
0.0 / 5
37
تگهای خبر: آموزش , پزشك , تحصیل , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۴
دانشگاه فارسی

دانشگاه فارسی

آموزش از راه دور

unifarsi.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دانشگاه فارسی محفوظ است