معاون وزیر علوم:

۵۷۰۰ شركت دانش بنیان در كشور فعال است

۵۷۰۰ شركت دانش بنیان در كشور فعال است

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: باوجود اینکه 45 پارک علم و فناوری و 5 هزار و 700 شرکت دانش بنیان در کشور تاسیس شده است اما ظرفیت و قابلیت راه اندازی در این بخش بیشتر است.


غلامحسین رحیمی شعر باف روز جمعه در آیین تودیع و معارفه رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس بوشهر بیان کرد: تاسیس شرکت های دانش بنیان دارای اهمیت اساسی است و نباید نیرویی تربیت شود که تنها به مدرک گرایی و اشتغال در دستگاه های دولتی بینجامد بلکه لازم است تولید علم و دانش از طرف دانشجویان مورد توجه قرار گیرد.
وی اضافه کرد: دانشگاه نقش مهمی در تربیت نیروی انسانی مولد کسب و کارهای دانش بنیان دارد، بدین سبب پارک های علم و فناوری باید در کنار دانشگاه راه اندازی شود تا به شرکت های دانش بنیان از نظر دانشی کمک نماید.
رحیمی اظهارکرد: از پارک های علم و فناوری انتظار است یک شهرک صنعتی دانش بنیان ایجاد کنند، چونکه آنها شهرک های صنعتی را غنی سازی می کنند.
معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: توسعه مراکز رشد، فناوری، کارآفرینی و خلاقیت حد و مرز جغرافیایی ندارند و هر جا راه اندازی شوند این توانایی را دارند تا تمام مناطق حتی در سطح جهانی را پوشش دهند چونکه محصولات فناورانه قابلیت عرضه به دنیا را دارد.
وی با اعلان اینکه پارک علم و فناوری خلیج فارس در استان بوشهر در حال رشد و نیازمند توسعه سرمایه گذاری است، افزود: یکی از مهم ترین ماموریت های پارک جامع استانی این است که باید زیست بوم فناوری و توسعه فناوری را به همه نقاط استان گسترش دهد.
رحیمی با اشاره به راه اندازی صندوق پژوهش و فناوری در استان بوشهر اظهار داشت: بیشتر شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری و مراکز رشد نیاز به حمایت مالی دارند تا به نقطه تولید سودآور برسند که صندوق پژوهش و فناوری نقش مهمی دراین زمینه دارد.
معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: دریا و زیست فناوری دریایی در استان بوشهر فرصتی مهم در زمینه شغلی و فناوری است که باید با تکنولوژی دانشی از این موقعیت بهره برد.
در این آیین حسن حبیبی بعنوان رئیس جدید پارک علم و فناوری خلیج فارس بوشهر معرفی گردید و از خدمات حبیب رستمی، رئیس پیشین این پارک قدردانی گردید.


1399/11/22
12:02:59
0.0 / 5
506
تگهای خبر: تكنولوژی , تولید , خدمات , دانش بنیان
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳
دانشگاه فارسی

دانشگاه فارسی

آموزش از راه دور

unifarsi.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دانشگاه فارسی محفوظ است