مدیر ناسا اعلام كرد:

پلوتو یك سیاره است

به گزارش دانشگاه فارسی مدیر ناسا در یك مصاحبه منتشر نشده اعلام نموده به اعتقاد او پلوتو همچنان یك سیاره است و همین امر بعد از یك دهه بحث و گمانه زنی هایی درباره ماهیت آن به وجود آورده است.

به گزارش دانشگاه فارسی به نقل از دیلی میل، «جیم بریدنستاین» مدیر ناسا اعتقاد دارد پلوتو یك سیاره است و الان بعد از یك دهه باردیگر بحث و گمانه زنی جدید درباره ماهیت این شی آسمانی به وجود آورده است. بریدنستاین در یك مصاحبه ضبط شده (كه البته منتشر نشده) همچنان مصرانه اعتقاد دارد پلوتو را باید یك سیاره به حساب آورد. مدیر ناسا هنگام بازدید از ساختمان مهندسی هوافضا در دانشگاه كلورادو بولدر می گوید: به نظر من پلوتو یك سیاره است. می توانید بنویسید كه مدیر ناسا یك مرتبه دیگر پلوتو را سیاره اعلام نمود. این در شرایطی است كه ستاره شناسان و دانشمندان برتر دنیا مدت ها درباره ماهیت پلوتو با یكدیگر اختلاف داشتند. اما ۱۳ سال قبل دانشمندان اعلام نمودند پلوتو یك سیاره كوتوله است. در سال ۲۰۰۶ اتحادیه ستاره شناسی بین المللی تعریفی از یك سیاره ارائه نمود. طبق این تعریف سیاره باید مدار مشخص داشته باشد و به عبارت دیگر باید بزرگترین نیروی گرانشی در مدار خود باشد. این تعریف از سیاره سبب شد پلوتو از مجموع سیاره های منظومه شمسی حذف شود.

1398/06/06