طراحی سوالات امتحان های پایه ششم به صورت منطقه ای

طراحی سوالات امتحان های پایه ششم به صورت منطقه ای

به گزارش دانشگاه فارسی، مدیرکل دفتر آموزش دبستانی وزارت آموزش و پرورش ضمن تشریح نحوه ارزشیابی پایانی کلاس ششمی ها اظهار داشت: برنامه ریزی های لازم را پیرامون برگزاری کلاس های آموزشی تقویتی در چارچوب گروههای جهادی، بسیج فرهنگیان و تشکل های مردمی انجام داده ایم تا بخصوص ضعف دانش آموزان روستایی و مناطق محروم برطرف شود.


محمد محمدی در گفتگو با ایسنا، درباره نحوه ارزشیابی پایانی دانش آموزان پایه ششم اظهار نمود: مطابق قانون، امتحانات پایه ششم با سوالات واحد منطقه ای برگزار می گردد و تصحیح برعهده معلم به شیوه توصیفی خواهد بود.
وی ادامه داد: معلم پس از نتیجه آزمون را همانند مابقی تکالیف و ارزیابی های دانش آموزان در کارپوشه آنها قرار می دهد و اینطور نیست که این ارزشیابی به تنهایی تعیین کننده تکلیف نهایی دانش آموز باشد. بلکه در مقایسه با مابقی آثار، تکالیف، تمارین و مدارکی که در طول سال از هرکدام از دانش آموزان جمع آوری کرده قرار می دهد و در رابطه با ارتقاء یا عدم ارتقای آنها به پایه بالاتر تصمیم گیری می کند.
مدیرکل دفتر آموزش دبستانی وزارت آموزش و پرورش در رابطه با تقویت یادگیری دانش آموزان ضعیف تر و کسب آمادگی برای ورود به دوره متوسطه اول اظهار داشت: برنامه ریزی های لازم را پیرامون برگزاری کلاس های آموزشی تقویتی در چارچوب گروههای جهادی، بسیج فرهنگیان و تشکل های مردمی انجام داده ایم تا بخصوص ضعف دانش آموزان روستایی و مناطق محروم برطرف شود.
محمدی افزود: برای نخستین بار است که سامانه پایش با نام شهید زین الدین فعال شده و در خرداد که نتایج بچه ها ثبت گردد می توانیم به صورت دقیق مشاهده نماییم که کدام دانش آموز در کدام مدرسه و کدام درس نیاز به آموزش های جبرانی دارد.



1402/03/02
12:51:37
5.0 / 5
371
تگهای خبر: آموزش , طراحی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۲
دانشگاه فارسی

دانشگاه فارسی

آموزش از راه دور

unifarsi.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دانشگاه فارسی محفوظ است